پس از بازديد از ظرفيت هاي سرمايه گذاري جزيره كيش مطرح شد:

آمادگي يك شركت ايتاليايي براي توسعه شهرك سلامت كيش

یک شركت ايتاليايي پس از بازديد از ظرفيت هاي سرمايه گذاري در منطقه آزاد كيش آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در طرح توسعه سلامت جزيره كيش اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، "وينچنزو اياكونياني" سرمايه گذار ومالك يك شركت ايتاليايي در جلسه اي كه با حضور "علي جيرفتي" معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش 21 اسفند در سالن اجتماعات اين سازمان برگزار شد، ضمن ابراز رضايت از سفر خود به كيش افزود: اين منطقه آزاد ظرفيت بسيار بالايي براي جذب گردشگران سلامت از كشورهاي حوزه خليج فارس دارد.

وي با اشاره به شهرت پزشكان ايراني در دنيا و اروپا تاكيد كرد: بسياري از اتباع كشورهاي خليج فارس كه در حال حاضر براي درمان به اروپا سفر مي كنند مي توانند جزيره كيش را به عنوان مقصد جديد گردشگري سلامت خود انتخاب نمايند.

اين سرمايه گذار ايتاليايي با بيان اينكه قصد احداث يك بيمارستان مجهز و لوكس 5 ستاره را در كيش دارد ، اظهار داشت: اين بيمارستان مي تواند به عنوان يك جاذبه گردشگري در منطقه مطرح شده و بيماران تنها با هدف درمان در اين مركز پزشكي به جزيره سفر كنند.

معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين جلسه ضمن معرفي جذابيتهاي طبيعي و گردشگري كيش ، مزيت ها و فرصتهاي سرمايه گذاري در اين منطقه آزاد را تشريح كرد و گفت: 20 سال معافيت مالياتي ، معافيت هاي گمركي براي كالاهاي وارداتي و صادراتي ، ورود و خروج آزاد ارز به كيش از تمام نقاط دنيا و قابليت  ثبت و فعاليت شركت با سهام صد در صد خارجي از مهمترين مزيت هاي سرمايه گذاري در كيش است.

جيرفتي در ادامه به ظرفيت هاي فرودگاهي و بندرگاهي جزيره كيش اشاره كرد و گفت: فرودگاه بين المللي كيش با ظرفيت سالانه 2 ميليون مسافر چهارمين فرودگاه بزرگ ايران محسوب مي شود كه با تكميل طرح توسعه فرودگاه در سال آينده اين ميزان به چهار و نيم ميليون مسافر افزايش پيدا خواهد كرد.

وي در ادامه به طرح احداث و توسعه شهرك سلامت در كيش اشاره كرد و گفت: در حالي كه بسياري از بيمارستان هاي شهرهاي بزرگ ايران با توجه به هزينه مناسب درماني و تبحر پزشكان ايراني براي سالهاي آينده رزرو شده اند، توسعه گردشگري سلامت در جزيره كيش ظرفيت بسيار بالايي براي جذب گردشگران سلامت از كشورهاي جهان به ويژه كشورهاي حاشيه خليج فارس ايجاد خواهد كرد.

وي به معرفي ظرفيت هاي گردشگري سلامت در نمايشگاهي در كشور قطر اشاره كرد و گفت: با استقبال بازديدكنندگان ، متقاضيان بسيار زيادي براي درمان در جزيره كيش ابراز تمايل كردند و هم اكنون به دليل محدوديت ظرفيت پذيرش در بيمارستان 64 تخت خوابي كيش، پذيرش اين بيماران به صورت تدريجي در حال انجام است.

به گفته معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش ، بيشتر علاقه مندان براي دريافت خدمات پزشكي در جزيره كيش متقاضي درمان در رشته هاي چشم پزشكي، زيبايي ، كاشت مو و پایش سلامت  هستند.

جيرفتي با اشاره به توسعه نيمه كاره بيمارستان 200 تخت خوابي در جنوب جزيره و زمين اختصاص يافته براي توسعه شهرك سلامت اظهار داشت: سرمايه گذاران مي توانند با تكميل اين بيمارستان و يا احداث بيمارستان و مجموعه درماني جديد فعاليت خود را در جزيره كيش آغاز نمايند.

بر طبق طرح جامع توسعه كيش، شهرك سلامت با مساحت 92 هكتار با پيش بيني احداث بيمارستان تخصصي، كلينيك، رستوران سلامت، كوي پزشكان ، مركز آب درماني و هتل در جنوب جزيره واقع شده است.