آغاز مشارکت های اقتصادی بین سازمان منطقه آزاد کیش و بانک صادرات با امضای تفاهم نامه همکاری

سازمان منطقه آزاد کیش و بانک صادرات با امضای تفاهم نامه، همکاریهای اقتصادی خود را در مسیر توسعه کیش آغاز کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با هدف ارتقاء سطح همکاری های متقابل، گسترش بسترهای مناسب برای ارائه خدمات و تسهیلات بانکی و بهره مندی طرفین از توانمندی های طرفین، تفاهم نامه همکاری ما بین سازمان منطقه آزاد کیش و بانک صادرات  امضاء شد.

باتوجه به پتانسیل های قانونی و مالی طرفین، انعقاد این تفاهم نامه فرصت مناسبی در مسیر توسعه اقتصادی و گردشگری جزیره کیش و بهره گیری از مزایای مشارکت با یک نهاد اقتصادی است و با اجرایی شدن موضوعات مورد تفاهم ، همه بخش های جزیره کیش از منافع این تفاهم نامه منتفع می شوند.

مشارکت در تامین منابع مالی پروژه های زیر ساختی سازمان در جزیره کیش و جزیره هندورابی، توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی کیش با خرید هواپیما، تامین منابع مالی پروژه های سرمایه گذاری مورد تایید سازمان، تسهیل در اعطای انواع تسهیلات حمایتی، ضمانت نامه های ارزی و ریالی، مشارکت فعال بانک در عرضه انواع سهام شرکت های ثبت شده از جمله موارد مورد توافق طرفین در این تفاهم نامه است.

همچنین مشارکت بانک صادرات در پروژه محور ویژه به عنوان یکی از برترین زون های گردشگری کیش که توسط کارشناسان سازمان منطقه آزاد کیش و مشاوران داخلی و بین المللی طراحی و آماده اجرا شده است از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

تاسیس مرکز مالی و صندوق سرمایه گذاری کیش از جمله موارد حائز اهمیت در برنامه ریزیهای انجام شده برای توسعه اقتصادی جزیره کیش است که بر اساس این تفاهم نامه از مشارکت بانک صادرات در اجرای این طرح ها بهره گیری می شود.

ایجاد بانک آفشور بر اساس مقررات، مشارکت و همکاری در اجرای پروژه شهر بدون پول نقد و ارائه ضمانتنامه برای سرمایه گذاری های مستقیم خارجی جذب شده توسط سازمان منطقه آزاد کیش نیز از جمله موارد قید شده در این تفاهم نامه است.

افزایش خدمات دهی به شهروندان، استقرار تجهیزات مدرن بانکی و راه اندازی سامانه های نوین مالی، همکاری در حوزه های ارزی و نقل و انتقال ارز٫ انجام فعالیت در زمینه بورس کالا و انرژی و اوراق بهادار، پرداخت تسهیلات حمایتی و مشارکت در پروژه های بخش خصوصی در راستای رشد و رونق اقتصادی و تجاری جزیره کیش از دیگر بخش های مطرح شده در تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش و بانک صادرات است. 

همچنین براساس این تفاهم نامه فرصتی مناسب برای مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش و بانک صادرات  فراهم شده است  به گونه ای که ظرفیت های اقتصادی موجود در بخش بانکی در کنار اختیارات و ماموریت سازمان منطقه آزاد کیش می توانند تحولی بزرگ در توسعه گردشگری و تجارت جزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد کشور ایجاد کنند.

گفتنی است این تفاهم نامه با حضور دکتر مونسان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و اسماعیل لله گانی نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صادرات امضاء شد و پس از طی مراحل قانونی بزودی عملیات اجرای مفاد آن در جزایر کیش و هندورابی آغاز خواهد شد.