آغاز زود هنگام فصل جدید تخمگذاری لاک پشت های دریایی در جزیره کیش

با ورود اولین لاک پشت پوزه عقابی به جزیره کیش فصل جدید تخمگذاری لاک پشت های دریایی آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با تخمگذاری یک قطعه لاک پشت دریایی در سواحل جزیره کیش، فصل جدید زاد آوری لاک پشت های پوزه عقابی از یکشنبه دوم اسفند در جزیره آغاز شد.

این در حالیست که فصل تخمگذاري لاك پشتهاي پوزه عقابي (Hawksbill sea turtle) در جزیره کیش معمولا از اواخر اسفند تا خرداد ماه است.

لاک پشت ها برای تخمگذاري، شب هنگام به سواحل ماسه اي مي آيند و به كمك باله هاي عقبي لانه اي به عمق تقريبي 35 سانتي متر حفر مي كنند و پس از تخم گذاري روي آن را با ماسه هاي موجود در ساحل مي پوشانند. نوزادان لاک پشت ها حدودا 60 روز بعد متولد شده و به كمك نور منعكس شده از سطح دريا راه را پيدا كرده و به سمت دريا مي روند.

شایان ذکر است حفاظت از لاک پشت های دریایی جزیره کیش با اجرای "برنامه حفاظت و مونیتورینگ لاک پشتهای دریایی کیش" از بهار 1385 در حال اجرا بوده و هر ساله تعداد قابل توجهی از نوزادان لاک پشت ها روانه دریا می شوند و به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی کیش علاقه مندان بسیاری از سایت لاک پشت های کیش بازدید می کنند.

لاك پشت هاي دريايي از جمله گونه هاي تحت حمايت جهانی مي باشند که به لحاظ درجه بندي حساسيت زيست محيطی به عنوان گونه هاي در معرض خطر انقراض معرفي شده اند