آغاز دومین کنگره بين المللي ستون فقرات انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران در کیش

دومین کنگره بين المللي ستون فقرات انجمن جراحان مغز و اعصاب در جزيره كيش آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومين كنگره بين المللي ستون فقرات انجمن جراحان مغز و اعصاب با حضور بيش از 200 نفر از جراحان مغز و اعصاب داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.

مسعود شیروانی، دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور با اشاره به استقبال خوب شرکت کنندگان از برگزاری دومین دوره این کنگره گفت: ارتقاء دانش و مبادله اخبار و اطلاعات روز دنیا بین پزشکان و جراحان عمومی، جراحان مغز و اعصاب، نورولوژیست ها، متخصصان درد و بیهوشی، ارتوپد ها و رادیولوژیست ها از محورهای اصلی برگزاری این همایش است. 

وی با اشاره به مزیت های جزیره کیش از نظر آرامش، امکانات اقامتی ورفاهی، نبود ترافیک و تردد آسان میهمانان خارجی افزود: حضور پزشکانی از کشورهای آلمان، ترکیه، آمریکا، فرانسه، هلند و افغانستان از نقاط قوت این کنگره است که با توجه به میزبانی شایسته جزیره کیش هر ساله با استقبال بیشتری از سوی متخصصان بین المللی مواجه می شود.

توروما، تومورها، دژنراتیو یا تغییر شکل مغز بر اثر سن و روش های جدید درمانی، دیسکهای گردن، جراحیها و شکستیگها، سر فصل های این کنگره سه روزه است.

بیش از 80 مقاله به دبیرخانه دومین کنگره ستون فقرات انجمن جراحان مغز و اعصاب ارسال شده که پس از بررسی های انجام شده 54 مقاله به این کنگره راه یافتند.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی و درمانی، کارگاه آموزشی و 6 نشست تخصصی از برنامه های جنبی این کنگره است. 

گفتنی است، دومین کنگره ستون فقرات انجمن جراحان مغز و اعصاب که از سوی انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و با همکاری بیمارستان کیش برگزار می شود، برای کلیه رشته های شرکت کننده امتیاز باز آموزی دارد.