آغاز تعریض جاده ماکو به کشمش تپه

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو هم‌زمان با دهه مبارک فجر از اجرای طرح تعریض جاده ماکو به کشمش تپه خبر داد.

مهندس «حسین فروزان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با اعلام این خبر گفت: این جاده با هدف کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در این مسیر تعریض و بهسازی می‌شود.

وی با اشاره به جان باختن بیش از 10 نفر و مجروح شدن صدها نفر در این مسیر افزود: تعریض این بخش یکی از اولویت‌های اساسی سازمان منطقه‌ی آزاد ماکو بوده و تلاش می‌شود در مدت سه ماه این عملیات به اتمام برسد.

فروزان در ادامه از افتتاح 110 طرح عمرانی در طول دهه‌ی مبارک فجر در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح‌ها با هزینه‌ای بیش از 621 میلیارد ریال اعتبار آماده شده و در شهرهای ماکو شوط و پلدشت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر عامل سازمان منطقه‌ی آزاد ماکو اجرای بازار بزرگ مرزی شوط و بازار تجاری در شهرک ولی‌عصر ماکو را از دیگر طرح‌های مهم عمرانی و اقتصادی نام برد و افزود : این طرح‌ها هم به میمنت دهه مبارک فجر در طول این دهه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر در دهه فجر خاطرنشان کرد: برگزاری کنسرت بزرگ موسیقی با حضور هنرمندان بزرگ موسیقی کشوری، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری و بازی‌های بومی محلی، یادواره‌های شهدا، عیادت از خانواده‌های شهدا، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و نشست‌های سیاسی و اجتماعی از برنامه های مهم در این ایام است.

ماکو