آغاز بكار مجموعه تفريحي – گردشگري درخت سبز

در آستانه فرا رسيدن سال نو مجموعه تفريحي – گردشگري درخت سبز كيش پذيرايي از گردشگران نوروزي را آغاز می کند

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در مجموعه تفريحي و گردشگري درخت سبز چندين غرفه  با عرضه خوراك هاي محلي، سوغاتي هاي استان هاي مختلف كشور، كافي شاپ  و نقش حنا  براي پذيرايي از گردشگران نوروزي آماده شده است.

گردشگران مي توانند در اين مجموعه در فضايي شاد و مفرح با انواع خوراكي ها و غذاهاي سنتي ساكنان جزيره كيش و استان هاي مختلف كشور آشنا شوند. يك  چادر محلي بر پا شده در كنار درخت سبز كهن جزيره كيش نيز تجربه جديدي را براي گردشگراني به ارمغان مي آورد كه تا كنون نقش بستن حنا را بر دستان خود تجربه نكرده اند و با دقايقي درنگ در اين چادر محلي و نقش سنتي حنا، لحظات خاطره انگيزي خواهند داشت.

در ساختمان پژوهشكده مجموعه درخت سبز و شهر باستاني حريره نيز فضايي  براي تهيه عكس هاي سه بعدي آماده شده است تا گردشگران لحظات سفر به كيش را در قاب خاطرات خود ماندگارتر كنند.

اين مجموعه از 27 اسفند تا 15 فروردين هر روز از ساعت 9 صبح تا غروب خورشيد پذيراي ساكنان و گردشگران است .

لازم به ذكر است مجموعه درخت سبز در مجاورت دو جاذبه مهم گردشگري كيش "شهر باستاني حريره"  و"آب انبار سنتي"  واقع شده است. در محوطه مياني اين مجموعه درخت كهنسالي با نام انجير معابد يا لور قرار دارد. درخت سبز كهنسالترين درخت لور جزيره است و احتمالا بين 500 تا 600 سال عمر دارد. بر شاخه هاي اين درخت، گره هايي با نخ يا پارچه زده شده است. گروهي از مردم عقيده دارند كه اين درخت شگون دارد و به همين دليل پارچه هايي رنگارنگي بر شاخه هاي درخت ميبندند.

 در اين مجموعه آلاچيق هاي زيبايي براي استراحت و بازديد رايگان گردشگران فراهم شده است  و مسيرهاي پياده رو با چراغ هایي به شکل فانوس در ميان فضاي هميشه سبز با گل هاي كاغذي رنگارنگ تزيين شده است. در این مجموعه نمازخانه، رستوران فصلي، بوفه و سرويس بهداشتي نيز موجود است.

يكي ديگر از عوامل جذابيت مجموعه درخت سبز همجواري آن با شهر تاريخي حريره است كه به گردشگران امكان مي دهد ضمن بازديد از بقاياي شهر تاريخي حريره ساعاتي را در اين مجموعه استراحت  كنند.