آغاز اجلاس مدیریت اطلاعات هوانوردی ایکائو در کیش

نشست نمایندگان دفتر منطقه ای خاورمیانه ایکائو با هدف ایجاد پایگاه داده های هوانوردی درجزیره کیش درحال برگزاریست.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ دراین اجلاس پنج روزه که با حضور نمایندگانی از ایکائو در دفتر منطقه ای خاورمیانه ، مدیران کل فرودگاه های کشور و مدیران ارشد سازمان هواپیمایی کشوری  به همراه نمایندگانی از کشورهای کویت ، لبنان ، لیبی ، عمان ، سودان ، امارات متحده عربی و مصر درکیش درحال برگزاریست تصمیمات مهم منطقه ای در خصوص ایجاد پایگاه داده اطلاعات هوانوردی در منطقه خاورمیانه، نحوه مشارکت کشورها، تحولات مهم بین المللی و منطقه ای در حوزه مدیریت اطلاعات هوانوردی بررسی می شود.

سعید اکبری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشورگفت : در اجلاس مدیریت اطلاعات هوانوردی ایکائو برای راه اندازی data base یا همان پایگاه داده ها یا بانک اطلاعات تصمیم گیری می شود.

وی افزود: با راه اندازی این پایگاه خلبانان اطلاعات پروازی و فرودگاهی مناطق مختلف را به صورت آنلاین یا برخط دریافت می کنند و امنیت پرواز به ویژه پروازهای عبوری به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.
کوروش فتاحی مدیر کل فرودگاه بین المللی کیش هدف اصلی برگزاری این نشست را افزایش ضریب صحت، دقت و امنیت پروازهای داخلی ، بین المللی و عبوری کیش دانست و افزود: این اجلاس در دو بخش است که بخش اول آن هفتم و هشتم و بخش دوم آن نهم تا یازدهم شهریور در سالن همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

فتاحی گفت: ایکائو هفت منطقه خود را به برگزاری اجلاس تصمیم گیری در خصوص تدوین پایگاه داده ها یا بانک اطلاعات ملزم کرده است.