نماینده دوره نهم مجلس شوراي اسلامي:

آرامش و توسعه کیش نظیر کشورهای توسعه یافته است

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد و توسعه مثبت، کیش را موفق تر از سایر مناطق آزاد کشور دانست و گفت: آرامش و رشد حاکم بر کیش به فضای کشورهای غربی و توسعه یافته طعنه می زند که بسیار عالی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، احمد بخشایش اردستانی با اشاره به اینکه کیش روند توسعه ای بسیار مثبتی را پشت سر گذاشته است در این باره گفت: با اینکه کیش گستره جغرافیایی بالایی ندارد اما توسعه بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و به جرات می توان گفت که در عرصه ساختمان سازی و گردشگری پیشرفت کرده است.

وی افزایش حضور گردشگران در کیش را یک اتفاق مثبت خواند و اظهار کرد: حضور گردشگران در کیش و فضای مناسب و توسعه یافته آن باید به عنوان یک الگو برای سایر شهرهای کشور قرار گیرد تا آنان نیز برای رسیدن به این جایگاه تلاش کنند.

وي کیش را هم طراز با کشورهای غربی و توسعه یافته خواند و گفت: حضور در کیش آرامش و رشد آن را به نمایش می گذارد، آرامش و توسعه ای که به کشورهای توسعه یافته و غربی طعنه می زند و بسیار خوب است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه آزاد کیش نسبت به سایر مناطق آزاد رشد و توسعه بیشتری داشته، بیان کرد: کیش به لحاظ سابقه طولانی تری که به عنوان منطقه آزاد دارد از سایر مناطق موفق تر عمل کرده است این در حالی است که تبلیغات و فعالیت های فرهنگی انجام شده نیز سبب شده که شهرت مثبت این بخش بیشتر شود و افراد بیشتری را جذب این منطقه کند.

وی ادامه داد: شهرت مثبت کیش به جذب سرمایه در این منطقه انجامیده که در نتیجه این رشد و توسعه مثبت را رقم زده است.

بخشایش اردستانی ضمن تاکید بر اهمیت جذب دانشجوی خارجی در ایران و به خصوص کیش گفت: امروز کما بیش در کیش شاهد جذب دانشجوی خارجی هستیم البته این میزان باید بیشتر شود و من معتقدم که بسترهای لازم برای این بخش وجود دارد.

وی افزود: البته تعداد دانشگاه های کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار زیاد است تا جایی که ما امروز 2500 دانشگاه در کشور داریم در صورتیکه انگلیس تنها 1700 دانشگاه دارد لذا این امر می تواند در آینده معضلاتی نظیر تربیت تحصیلکرده هایی بیشتر از میزان نیاز کشور را به دنبال داشته باشد.