دکتر آخوندی در همایش گرامیداشت هفته استاندارد مطرح کرد:

: تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش وسازمان ملی استاندارد زمینه ساز رونق و استاندارد سازی در کیش

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با پیگیری دکتر مظفری تفاهم نامه همکاری سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان منطقه آزاد کیش از اسفند سال گذشته عملیاتی شد و قصد داریم اداره استاندارد را در کیش تقویت و جایگاه آن را ارتقاء دهیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان در آیین گرامیداشت هفته استاندارد که سه شنبه23 مهر درسالن رازی مرکز همایش های بین الملل کیش برگزار شد؛با بیان اینکه کیش جزو بهترین جزایری است که قوانین استاندارد در آن رعایت می شود اظهار داشت: تقویت اداره استاندارد و ارتقاء آن به جایگاه ایده آل، سیاست سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه بسط و گسترش استاندارد است.

وی تاکید کرد: معاونت عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص اقدامات خوبی را در زمینه کنترل کیفیت مصالح ساختمانی انجام داده است و در این راستا تفاهم نامه همکاری با شرکت آی جی آی ، از مجموعه گروه شستا که یک بازرس بین المللی است؛ به امضا رسانده تا زمینه استاندارد سازی مصالح ساختمانی در جزیره کیش فراهم شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تاثیر شرایط آب و هوایی جزیره بر مصالح ساختمانی که باعث خورندگی آن می شود؛ افزود: با توجه به سرمایه گذاری های مختلفی که در بخش های خدماتی، گردشگری و مسکونی در جزیره کیش انجام شده است؛ سازمان منطقه آزاد کیش از صدور مجوز ورود مصالح ساختمانی فاقد استانداردهای لازم به جزیره کیش جلوگیری می کند

دکترآخوندی از تمامی شرکت هایی که در زمینه احداث آزمایشگاه کنترل کیفی مصالح ساختمانی، فعالیت دارند دعوت به همکاری کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش ضمن حمایت از این شرکت ها، فضاهای مورد نیاز را در اختیار آنها قرارخواهد داد تا برای تقویت، حفظ ایمنی، ساخت و بازسازی طرح های عمرانی و استاندارد سازی مصالح ساختمانی در کیش فعالیت کنند.

وی عدم رعایت قوانین استاندارد در تولید محصولات بهداشتی و غذایی را از نظر اقتصادی تهدید بزرگی برای سلامت جامعه و هدر رفت منابع مالی دانست و گفت: هزینه کرد برای ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفی و موارد استاندارد، در واقع یک نوع سرمایه گذاری برای آحاد جامعه است.

دکترآخوندی ازصداوسیمای مرکزکیش خواست،همایش ها و برنامه های هفته استاندارد را به کیشوندان، فعالان اقتصادی، تولید کنندگان، بازاریان و اصناف به نحو مطلوب اطلاع رسانی کند تا مردم این اطمینان خاطررا داشته باشند که سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه رعایت استاندارد مواد غذایی و بهداشتی کوتاه نخواهد آمد و به جد پیگیر آن است.

گفتنی است تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش وسازمان ملی استاندارد در اجرای مواد 112 قانون برنامه پنجم توسعه و 27 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی كشور و به استناد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در اسفند سال گذشته به امضاء رسید.

شایان ذکر است تسریع در تایید صلاحیت آزمایشگاه ها، شركت های بازرسی و مراكز آموزشی، كنترل كیفیت محصولات تولیدی و خدماتی، كنترل كیفیت كالاهای وارداتی و صادراتی، صدور پروانه و گواهینامه های لازم بر اساس قوانین و مقررات و مشاركت در تدوین و ترویج استاندارد های ملی از جمله بندهای همكاری این تفاهم نامه است که عملیاتی شدن آن از اسفند سال گذشته کلید خورد.

همچنین در این مراسم دکتر خاکی فیروز رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران گفت: معنای استاندارد تجلی نظم و انضباط و پویایی خداوند در زندگی انسان ها است که در این جزیره کوچک با ظرفیت های بسیار بالا به خوبی دیده می شود.
وی افزود: در تمامی حوزه های تولیدی، خدماتی و زندگی روزمره و هرجایی که آرامش و آسایش باشد استاندارد سازی شکل گرفته که نشان از وجود تفکرات متعالی در پس این امر می باشد و هر کشوری که این مهم را برای خدمت به انسان ها انجام دهد؛ اقتصاد ملی در آن پویاتر و پر رونق تر است.
دکتر خاکی فیروز در ادامه اظهار داشت: استاندارد سازی جزیره کیش نیز مرهون تلاش های مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر نهاد های زیر مجموعه آن، برای اطمینان بخشی به مردم است.
عیسی باقرزاده مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز در مراسم اظهار داشت: مهیا کردن مقدمات برگزاری این مراسم نشان دهنده علاقه مسئولان به ترویج فرهنگ استاندارد در کیش است که با همتی والا برای استاندارد سازی در همه زمینه ها نهایت دقت، حمایت و تلاش را دارند و این موضوع از سوی سازمان ملی استاندارد به خوبی درک شده است.
وی افزود: از نظر من پایه گذاری های خوبی در حوزه استاندارد در کیش انجام شده و امضا تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد با سازمان منطقه آزاد کیش مهر تاییدی بر این مدعا می باشد که با استفاده از ظرفیت های این تفاهم نامه جزیره کیش می تواند پایلوت استاندارد سازی کشور باشد و با برنامه ریزی های دقیق به عنوان شهری استاندارد در کشور شناخته شود.