ایجاد برنامه های فرهنگی فاخر در راستای نوسازی و تقویت روحیه انقلابی گری در جامعه

امام جمعه کیش به ایجاد برنامه های فرهنگی فاخر در راستای نوسازی انقلابی گری در جامعه تاکید و آن را امری مهم در صدور انقلاب اسلامی به سایر نقاط جهان عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده امام جمعه کیش در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که شامگاه سوم خرداد در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد با بیان اینکه تاثیر گذاری خاطرات جنگ از زبان کسانی که در آن حضور داشته و درک کرده اند بیشتر است گفت: مقام معظم رهبری کلیدواژه تاثیر گذار "آتش به اختیار" را دارند که می توان آثار آن را در اجرای سرود "سلام فرمانده" توسط دانش آموزان به خوبی مشاهده کرد.

وی در ادامه افزود: معنای کلمه "آتش به اختیار" از زبان مقام معظم رهبری یعنی کار فرهنگی خودجوش و تمیز است و باید در حوزه های فرهنگی، به صورت خودجوش مردمی و انقلابی و تمیز کاری فاخر و تاثیرگذار ارائه شود.

امام جمعه کیش با اشاره به اجرای سرود " سلام فرمانده" گفت: یکی از کارهای آتش به اختیار در حوزه فرهنگ که به صورت خودجوش و تمیز و تاثیر گذار بود اجرای سرود سلام فرمانده بود که افراد بسیاری را درگیر کرده است و با حرکات و شور و اشتیاقی که این کودکان هنگام اجرای این سرود دارند تحول درونی در انسان ایجاد می شود و همین موارد باعث شده تا رسانه های بیگانه در مقابل این حرکت نیز بایستند.

وی با بیان این که در احادیث دینی نسبت به تجدید ایمان تاکید بسیار شده است اظهار داشت: اگر به ایمان توجه نشود و با ابزاری که باعث نوسازی می شود به آن رسیدگی نکنیم مانند لباس کهنه خواهد شد.

حسن زاده به بحث انقلابی گری اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم در دهه 50 ،60 و 70 انقلابی به تمام معنا و ایستاده به پای نظام و آرمان های اسلامی تا پای جان بودند اما گاهی بر اثر غفلت انقلابی گری هم کهنه شده است و به عنوان یک اعتقاد درونی باید تجدید و نوسازی شود و با غفلت از این موضوع افرادی که با انقلاب کاری نداشتند به عنوان سردمداران انقلابی مطرح می شوند و واقعا هم انقلابی هستند.

وی به اشاره به حدیث پیامبر اسلام(ص) در این خصوص اشاره کرد و گفت: به گفته رسول مکرم اسلام (ص) یکی از را ه های نوسازی ایمان ذکر "لا اله الا الله" است که موجب استحکام ایمان در وجود انسان می شود.

امام جمعه کیش با تاکید بر نیاز به برنامه های فرهنگی در راستای نوسازی انقلابی گری در جامعه عنوان کرد: در راستای نوسازی انقلابی گری در جامعه نیاز به برنامه های فرهنگی قوی، فاخر، تمیز و انقلابی وجود دارد.

امام جمعه کیش به تاثیر اجرای سرود "سلام فرمانده" بر نوسازی و تقویت روحیه انقلابی گری جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رسانه ها و حوزه های مجازی بیگانه تاثیر این سرود را بر جامعه فهمیده و به همین دلیل در مقابل با آن ایستاده و نسبت به اجرای آن مخالفت کرده اند.

احمد حسن زاده انقلاب اسلامی را یک انقلاب جهانی عنوان کرد و گفت: این انقلاب باید به تمام جهان صادر شود و هم اکنون رگه هایی از آن در سایر کشورهای مانند نیجریه دیده می شود.

وی افزود: تاثیر این کار فرهنگی فاخر در جامعه دارای یک عقبه و حماسه ای عظیم به نام" حماسه فتح خرمشهر " است و درس های فراوانی را می توان از آن گرفت و تمام این فعالیت ها مدیون رزمندگانی است که در عملیات "الی بیت المقدس" جانفشانی کردند.

امام جمعه کیش حماسه فتح خرمشهر را عظیم عنوان کرد و گفت: در ان حماسه 5 هزار کیلومتر مربع خاک اشغال شده کشور را رزمندگان از دست صدامیان باز پس گرفتند و به فرموده امام (ره) این حماسه مافوق طبیعت است.

وی حماسه فتح خرمشهر را جزو هویت ملی، اسلامی و انقلابی ایران عنوان و تصریح کرد: اولین مولفه برای تعریف ایران حماسه فتح خرمشهر است و تا همیشه در حافظه تاریخی ملت ایران باقی خواهد ماند و این حماسه عظیم هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش رهبری که "خرمشهرهای دیگر در راه است" اشاره کرد و افزود: خرمشهر به عنوان یک قطعه پاک از سرزمین اسلامی در سوم خرداد سال 61 از چنگال دشمنان خارج شد و به گفته رهبری خرمشهرهای سخت دیگری در راه است و به عقیده من یکی از این خرمشهرها که بسیار سخت بده خرمشهر اقتصادی است.

وی با بیان اینکه خرمشهر به حوزه اقتصادی تبدیل شده است افزود: اگر از این حوزه به درستی محافظت نشود مورد هجوم دشمن قرار خواهد گرفت و دچار شکست های عظیم خواهیم شد و موطف هستیم که خرمشهرهای جدید را تسخیر کنیم و اگر دهه شصتی ها خرمشهر خاک پاره ایران اسلامی را باز پس گرفتند، دهه هشتاد و نودی ها باید خرمشهرهای فکری و اقتصادی را تسخیر کنند و امیدواریم که با روحیه انقلابی که در بین جوانان وجود دارد تمام این خاک ریزها فتح شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با اشاره به عملیات " الی بیت المقدس" گفت: این کلمه یعنی هدف ما در فتح خرمشهر تنها فتح یک شهر نبوده بلکه هدف رسیدن به آزادسازی بیت المقدس است و منظور از " بیت المقدس" یعنی گرفتن تمام پایگاه های جهان و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.