کیش مستحق اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی است

مشاور رئیس جمهور از تدوین شیوه نامه ها برای جلوگیری از تبعیض و بی عدالتی در جامعه که یکی از مطالبات به حق مردم جزیره کیش است خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی بعد از ظهر چهارشنبه پنجم آبان ۱۴۰۰ در نود و یکمین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش که در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ بر ضرورت بستن گلوگاه های تبعیض و بی عدالتی در جزیره کیش تاکید کرد.

سعید محمد اظهار داشت: یکی از دغدغه های مردم تبعیض و بی عدالتی است که با تدوین شیوه نامه از تبعیض و بی عدالت جلوگیری و عدالت اجتماعی و اقتصادی عملیاتی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات بهداشت و درمان و بیمه خدمات درمانی مردم با هزینه های بالا در کیش به صورت انحصاری انجام می شود و باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور بر ضرورت ایجاد اشتغال بومیان در بخش های کارگری و فارغ التحصیلان که مورد بی مهری قرار گرفته است اشاره داشت و گفت: در قراردادهای سرمایه گذاری باید تعهدی برای مالک پروژه ایجاد شود که تعداد مشخصی از بومیان را در زمان ساخت و پس بهره برداری از طرح جذب کند.

به گفته محمد اگر این روش اجرایی شود دیگر بومی بی کار در منطقه آزاد کیش وجود نخواهد داشت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص ارائه خدمات شایسته به جامعه کارگری کیش، بیان داشت: باید جامعه کارگری کیش از اعتبار فیش حقوقی جهت دریافت تسهیلات بانکی و دیگر خدمات مورد نیاز بهره مند شوند.

سعید محمد از رضایتمندی مردم از ارائه خدمات اسنپ در جزیره کیش خبر داد و بیان داشت: نمی توان جلوی کسب و کارها را گرفت؛ باید رانندگان تاکسی سریع دانش خود را به روز کرده و خود را با شرایط روز تطبیق دهند.

محمد با بیان این که بايد صیادی و کسب و کارهای حلال رونق پیدا کند و در راستای تامین بنزین با نرخ دولتی بر ارائه خدمات در اسکله صیادی نظارت دقیق شود، افزود: صیادان باید بدون واسطه صیدهای خود را به مشتریان عرضه کنند تا رضایت صیاد و مشتری جلب شود.

وی به انعقاد برخی از قراردادهایی اشاره داشت که هیچ ‌گونه کنترل و نظارتی بر سرمایه گذار نبود و مسایل حقوقی زیادی را به دنبال داشته است، گفت: برای تعیین تکلیف این پروژه های به کمک قوه قضائیه و وزارت اطلاعات نیاز داریم.

سعید محمد ضمن قدردانی از همدلی و انسجام مثال زدنی میان مسوولان کیش در اداره امورات جزیره، افزود: با توجه به این مهم و همه سختی ها و‌ مشکلات پیش رو مسایل جزیره به نحو شایسته اداره می شود.

وی در سفر سه روزه خود به کیش و دیدار با مردم، دانشجویان، شرکت های دانش بنیان، بخش خصوصی، بازدید از طرح هایی سرمایه گذاری، مناطق بومی نشین، ائمه جماعات، سپاه، نیروی انتظامی و استاندار هرمزگان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد و فشرده مشکلات موجود در حوزه های مختلف جزیره شناسایی شد و جهت مرتفع شدن در دستور کار قرار گرفت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با تاکید بر این مهم که فضای اقتصادی باید عادلانه باشد براهمیت راه اندازی سامانه شفافیت در کیش اشاره داشت و افزود: راه اندازی سامانه سمباد پل ارتباطی مردم با دبیرخانه است و اقشار مختلف جامعه در مناطق آزاد می توانند نسبت به ارسال مشکلات، پیشنهادات، انتقادات خود به دبیرخانه اقدام کنند.

محمد در ابطه با شفاف سازی اقدامات و اجتناب از تصمیم گیری ها در اتاق های در بسته گفت: باید فضای فعالیت های اقتصادی، گردشگری و سرمایه گذاری عادلانه باشد و این مهم سرلوحه کارها قرار گیرد.

گفتنی است در نود و یکمین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد کیش، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، هیئت همراه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، دکتر حجتی رئیس سازمان حراست کل کشور، ائمه جماعات، معاونین و مدیران سازمان، مدیران عامل شرکت های تابعه، جمعی از مسوولان محلی، نظامی و انتظامی حضور داشتند.