ایجاد بستر آموزش های عملیاتی و کارگاهی حوزه نفت و گاز بین کیش و عراق

مدیر تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه گردشگری صنعتی و ارائه خدمات فنی ، آموزشی و مشاوره ای حوزه نفت و گاز جزیره کیش با عراق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش سید رضا صمدی مدیر تسهیل تولید معاونت اقتصادی این سازمان در بازدیدی از مرکز FPSS کیش به همراه مدیر کل آموزش وزارت نفت عراق و یکی از مدیران ارشد وزارت نفت ایران در این خصوص گفت: تا کنون چند دوره کارگاه آموزشی عملیات های بهره برداری، خدمات فنی، تعمیرات و ایمنی فرآیند ویژه شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاه های نفت و گاز، نیروگاه ها و صنایع معدنی کشور در مرکز خدمات ایمنی فرایند فامور مهرگان کیش (FPSS) واقع در فاز سه صنعتی کیش برگزار شده است.

سید رضا صمدی در ادامه این مطلب افزود: افزایش تعاملات فی مابین ایران و عراق همچنین اعزام نیرو های متخصص عراقی فعال در حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی به منظور آموزش های عملیاتی و کارگاهی در دستور کار قرار دارد.

مدیر تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در ادامه برگزاری این دوره های آموزشی عملیاتی، مقرر است خدمات مشاوره و مهندسی نیز به شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت عراق و فعال در میادین نفتی این کشور ارائه دهیم.

به گفته صمدی توسعه چنین فعالیت هایی ضمن ایجاد امکان صادرات خدمات مهندسی به کشور های همسایه، سبب رونق مجدد گردشگری صنعتی به جزیره نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است مرکز خدمات ایمنی فرآیند فامور مهرگان کیش خرداد سال جاری به عنوان نخستین مرکز ارائه خدمات مهندسی ایمنی فرآیند کشور در جزیره کیش به صورت رسمی گشایش یافت.