در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و امام جمعه از خبرگزاری ایرنا مطرح شد:

رسانه ها تصویر واقعی از کیش ارائه دهند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و امام جمعه کیش به همراه معاون فرهنگی و تنی چند از مسئولان این سازمان،‌ شب گذشته از خبرگزاری ایرنا در کیش بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد  کیش به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،‌ با حضور در دفتر این خبرگزاری،‌ با اشاره به شان و منزلت بالای ایرنا در فضای رسانه‌ای کشور، تببین و تعریف درست واقعیات کیش را یکی از وظایف رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: گاهی تصور می‌شود هرکس بیشتر انتقاد کند شجاع‌تر است در صورتی که بهتر است انتقادها در یک فضای مثبت رو به جلو طرح شود.

غلامحسین مظفری،‌ با تاکید بر عدم غفلت از کارهای بزرگی که در شرایط سخت فعلی کشور در حال انجام است،‌ افزود: نباید یک اشکال را برجسته کرد و کارهای بزرگ انجام شده را نادیده گرفت. البته ما به دنبال این هم نیستیم که تعریفی خلاف واقع از مدیران یا بزرگنمایی صورت پذیرد، اما باید مراقب باشیم تا تصویر بدی هم از کیش در ذهن مردم ساخته نشود.

 رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از توجه بیشتر به ظرفیت‌های موجود سخن گفت و افزود: بیشتر اوقات احساس می‌کنیم که کیش می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به الگوی خوبی برای کشور تبدیل شود؛ از همین‌رو با توجه به نقش محوری ایرنا در حوزه رسانه،‌ می‌توان اینجا را به کانون تحولات رسانه در کشور و حتی منطقه تبدیل و تجربه‌ای فراهم کرد که قابل تعمیم به سایر کشور نیز باشد. البته در این رابطه حتما ایرنا محدودیت‌هایی دارد که سازمان منطقه آزاد می‌تواند به برطرف شدن آنها کمک کند.

مظفری افزود: با توجه به جایگاه و نقش ایرنا در فضای رسانه‌ای کشور،‌ این خبرگزاری می‌تواند سایر رسانه‌های جزیره را هم در کنار خود جمع کند و در عین این که هر کدام از آنها رسالت حرفه‌ای خود را دارند،‌ یک هم‌افزایی و فضای تعاملی مثبت میان رسانه‌ها شکل بگیرد.

در ادامه این جلسه امام جمعه کیش نیز ارائه تصویر واقعی کیش توسط رسانه‌ها  را امری مهم برشمرد و گفت: همواره بعد ازانقلاب،‌ نمای خوبی از کیش ارائه شده است که همین روند نیز می‌بایست تداوم پیدا کند و چهره واقعی کیش به نمایش گذاشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: کیش جنبه‌های مذهبی و انقلابی زیادی دارد که می‌بایست توسط رسانه‌ها نشان داده شود. رونمایی از سردیس شهید سلیمانی کاری است که از یک جمعیت انقلابی و معتقد برمی‌آید.

امام جمعه کیش در ادامه تولید محصولات فاخر و به‌روز را از جمله وظایف خبرگزاری‌ها برشمرد و  افزود: ما از رسانه‌هایی که در کیش مستقر هستند، توقع داریم محصولاتی تولید کنند که امکان انتشار در سطح کشور و حتی منطقه را نیز پیدا کند.

روایت سازی فاخر از جزیره کیش به کمک ایرنا

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه،‌ با یادآوری همزمانی تاسیس دانشگاه تهران و ایرنا،‌ از ایرنا به عنوان یک خبرگزاری مادر یاد کرد و گفت: در طول حضور بنده در جزیره تاکنون با سه مدیر ایرنا در کیش تعامل داشتم که اعتدال، مخرج مشترک هر سه نفر است و خوشبختانه برخی هیجانات ناپخته و خام در حوزه رسانه را با کمک مدیران ایرنا توانستیم پشت سر بگذاریم. سعید پورعلی،‌ توسعه برنامه‌های تصویری و ویدیوئی را از ویژگی‌های دفتر کیش ایرنا در دوره جدید مسئولیت آن دانست و افزود: با کمک ایرنا می‌توان روایت‌سازی فاخری از جزیره کیش ارائه داد و اخباری که به نادرست از این جزیره منتشر می‌شود را مدیریت کرد.

وی باتاکید بر ضرورت حمایت سازمان منطقه آزاد از ایرنا گفت: استفاده از ظرفیت این خبرگزاری می‌تواند به ارتقای سطح کیفی سایر رسانه‌های فعال در جزیره نیز منجر شود.  

در بخش دیگری از این جلسه، سید علیرضا علوی مدیر روابط‌عمومی و بین‌املل سازمان منطقه آزاد کیش،‌ از ایرنا به عنوان بازوی رسانه‌ای سازمان یاد کرد و گفت: خوشبختانه مدیرعامل ایزنا نیز در جلسه‌ای که به میزبانی ایرنا چند ماه قبل برگزار شد،‌ بر ارتباط موثر این خبرگزاری و سازمان تاکید کرد.

رضا اردلان مدیر امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد نیز  با اشاره به رسالت،‌ تجربه و قدمت ایرنا گفت: امروز ایرنا ظرفیت بسیار مناسبی در اختیار دارد که استفاده از آن می‌تواند مشکلات بسیاری از اهالی رسانه را در جزیره مرتفع کند.

وحید اقدسی مسئول دفتر خبرگزای ایرنا نیز ضمن تشکر و قدردانی از حضور مدیرعامل و مسئولان سازمان منطقه آزاد و امام جمعه کیش،‌ بازدید آنها از این خبرگزاری را فرصت مغتنمی برای بسط همکاری‌های بیشتر دانست و گفت: خوشبختانه دفتر کیش از نظر زیرساخت و فضا،‌ موقعیت مناسبی دارد که در صورت احیا و بهسازی آن، می‌توان به توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای و تولید محتوای مرتبط با جزیره، امید بست.

در پایان این جلسه،‌ غلامحسین مظفری، ضمن بیان زمینه‌های همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد از ایرنا و سایر رسانه‌ها،‌ ابراز امیدواری کرد که در کوتاه مدت برخی موارد با سرعت بیشتری اجرایی شود.