به نام خدا

فرارسیدن روز ملی مالیات و هفته فرهنگ مالیاتی را به هموطنان گرانقدر فعال در سازمان امور مالیاتی کشور به ویژه نیروهای زحمت کش اداره مالیات در جزیره زیبای کیش تبریک عرض می کنم.

مالیات یکی از مباحث مهم در اقتصاد کشورهای جهان و ابزاری برای تامین هزینه‌های جاری و عمرانی جوامع بوده و در اغلب کشورها درجهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان صرف می شود.

درمیهن ما نیز اخذ مالیات یکی از راهکارهای رهایی دولت از اقتصاد متکی به نفت است. از آنجا که اتکا به درآمدهای نفتی و تداوم این رویکرد سبب ناپایداری در بهبود شاخص ها و نوسان در رشد اقتصادی خواهد شد، تحقق یک نظام مالیاتی شفاف و بهره مند از فناوری های نوین، نقش موثری در روند توسعه کشوردارد.

بی تردید مالیات ضمن تامین بخشی ازدرآمدهای یک کشور، فاصله طبقاتی راتعدیل کرده و موجب کاهش تورم در اقتصاد می شود.این امر ضمن حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، عاملی مهم در جهت دهی اقتصاد به سمت سرمایه گذاری مولد و مطلوب است.

بر همین اساس و با توجه به نقش مهم درآمدهای مالیاتی در توسعه و پیشبرد اهداف دولت، سیاستگذاران نظام مالیاتی کشور و کارکنان خدوم سازمان مالیات درجهت اتخاذ تدابیر مناسب برای رفع موانع و مشکلات پیش رو ، شفاف سازی و کارآمد ترشدن فرایندهای مالیاتی و افزایش بازدهی آن زحمات فراوان متحمل شده اند که قابل تقدیراست.

ضمن گرامیداشت این مناسبت ارزشمند ، از خداوند متعال سلامت و موفقیت تلاشگران عرصه فرهنگ سازی مالیاتی وکارکنان سازمان امور مالیاتی میهن اسلامی را خواستارم .

          

                                                                                   غلامحسین مظفری

                                                                         رییس هیات مدیره ومدیرعامل سازمان