به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، "مرتضی شهیدزاده" رئيس هيئت مديره صندوق توسعه ملي ايران در سفر خود به کیش به همراه دکتر ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مدیران این صندوق از واحدهای صنعتی تولیدی مهان مد میمه، بوت سرویس و دانا اویل سرویسز بازدیدکردند و راهکارها و فرآیندهای لازم برای ارائه تسهیلات صندوق را با حضور سرمایه گذاران واحدهای مذکور بررسی کردند.
مرتضی شهیدزاده رئيس هيئت مديره صندوق توسعه ملي ايران در حاشیه این بازدید گفت: این صندوق برای توانمند کردن بخش خصوصی ایجاد شده است و حمایت از موسسات عمومی غیر دولتی که کمتر از 20 درصد دولت در آنها دخالت دارد را در دستور کار دارد.
وی افزود: برای حمایت از طرح های دانش بنیان نیز منابع اعتباری از صندوق تفکیک شده و بستر برای بررسی و حمایت از این نوع طرح ها فراهم است.
شهیدزاده تاکید کرد: صندوق توسعه ملی براساس سیاست های مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس شورای اسلامی برای تامین منابع نسل آینده تاسیس شده و باید در طرح های تولیدی و اقتصادی سودآور کشور سرمایه گذاری کرده و عواید آن را در سرمایه گذاری های جدید به کار گیرد.
دکتر ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به عزم این سازمان برای مرتفع کردن مشکلات واحدهای صنعتی کیش و سرمایه گذاران گفت: این بازدید ها دنباله نشست های هم اندیشی و اقدامات لازم برای رفع مشکلات تولید وصادرات واحدهای صنعتی کیش است که مهر سال جاری با حضور رئیس بانک مرکزی، دبیر شورای عالی مناطق در جزیره کیش آغاز شد و امیدواریم با پیگیری های سازمان منطقه آزاد کیش و سفر مسوولان نهادها و سازمان های تاثیر گذار به کیش و دیدار آنان با بخش خصوصی این منطقه، شاهد مرتفع شدن مشکلات سرمایه گذاران باشیم.
گفتنی است این گروه همچنین از تم پارک آبی اوشن که بزرگ ترین پارک آبی روباز ایران است بازدید کردند. همچنین شامگاه چهارشنبه۲۰ آذر در حاشیه برگزاری سمپوزیوم فرصت های سرمایه گذاری گردشگری عضو اکو در سالن رازی ، مسوولان و مدیران صندوق توسعه ملی با حضور دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از سرمایه گذاران این جزیره ، شرایط لازم برای ارایه تسهیلات از محل صندوق مذکور به متقاضیان تشریح شد.
در این جلسه سرمایه گذاران کیش با قدردانی از دکتر مظفری بواسطه فراهم کردن حضور مدیران صندوق توسعه ملی در کیش ، خواستار حمایت و ایفای نقش فعال این صندوق در کمک به بخش خصوصی و به نوبه آن، رشد و توسعه کیش شدند.