یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی با عنوان تجاری کیش اینوکس، با حضور هیات های دیپلماتیک کشورهای جهان،در کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این نمایشگاه امروز دوشنبه 27 آبان با حضور سفرای کشور های لهستان،آفریقای جنوبی، قزاقستان و همچنین کاردار مجارستان، نفر دوم سفارت تاجیکستان، سفیر، رایزن اقتصادی و کارمند سفارت آفریقای جنوبی، رایزن اقتصادی کشور بلژیک، دبیراول کشور روسیه به همراه رایزن اقتصادی  این کشور و دبیر امور خارجه الجزایر گشایش یافت.

برگزاری 37 نشست و همایش تخصصی داخلی و بین المللی، حضور نخبگان اقتصادی کشور، حضور بیش از 20 سخنران کلیدی و بلند پایه از کشورهای مختلف در پنلها و نشستهای تخصصی، حضور بیش از 70 سخنران کلیدی بلند پایه داخلی، تبدیل جزیره کیش به مرکز توجه بازار سرمایه کشور در طی روزهای برگزاری رویداد و برنامه ریزی جهت برگزاری بیش از 300 ملاقات تجاری بین مشارکت کنندگان در بزرگترین رویداد اقتصادی،حضور  ۴۰ مشارکت کننده بین المللی از ۲۵ کشور و ۲۶۰ مشارکت کننده داخلی کشور از ویژگیهای عمده و شاخص این رویداد بین المللی است.

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در آئین گشایش کیش اینوکس 2019  با اشاره به انتشار اوراق بیمه ای خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی قصد دارد تا اوراق بیمه ای را به اوراق بهادار تبدیل کرده تا در بازار سرمایه قابل خرید و فروش باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیمه مرکزی به عنوان هیئت موسس در بورس بین الملل حضور خواهد یافت که در واقع گسترش و تعمیق نظام تامین مالی، بازار پول و بازار سرمایه و در نهایت ارتقاء فرصت بیمه را در پی دارد.

وی تصریح کرد: تمامی صنایع و افراد در معرض انواع خطرها و ریسک ها قرار دارند و بر این اساس صنعت بیمه می تواند این ریسک ها را به حداقل رسانده و اطمینان بخشی در کشور ایجاد نماید.