در نشست معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اصحاب رسانه:

برنامه های فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس در جزیره کیش اعلام شد

در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری، برنامه های فرهنگی و هنری ویژه این ایام را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست خبری که با حضور سعید پور­علی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان­، سعید یکه دهقان مدیر فرهنگی و آموزشی این معاونت و خبرنگاران و اصحاب رسانه کیش­ چهارشنبه 24 شهریور در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ دکتر پورعلی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معزز آنان، برنامه های فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس را اعلام کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدر دانی از اصحاب رسانه برای پوشش خبری شایسته در تمامی رویداد های کیش گفت: به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تعداد 7 برنامه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، تعداد 7 برنامه توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش و 15 برنامه با همکاری موسسه ورزش و تفریحات سالم برگزار می شود. صداو سیمای مرکز کیش نیز با تدارک برنامه های ویژه که در 12 محور تعریف شده است در گرامیداشت این ایام سهیم خواهد بود.

دکتر پور­علی ­افزود: همایش ­نیروهای مسلح، افتتاح نمایشگاه هفته ­دفاع مقدس، اجرای تئاتر هفته دفاع مقدس، شب شعر و عکس هفته دفاع مقدس، به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس، برپایی مراسم روز بزرگداشت سرباز، برپایی شب داستان و خاطره دفاع مقدس و همایش­ کسب ­و­کار با هدف رونق تولید و نیز دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از جمله برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس در کیش برگزار می شود.

وی با بیان این که در طول هفته دفاع مقدس یک سانس از سینما لبخند به صورت رایگان خواهد بود افزود: عطر افشانی مزار شهدای گمنام، اکران فیلم سینمایی هفته دفاع مقدس به همراه نقد و بررسی با حضور عوامل فیلم و همایش پیاده روی خانوادگی و برپایی همایش بزرگ حصر آبادان به همراه مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های فرهنگی و هنری است که در  هفته دفاع مقدس در جزیره کیش اجرا می شود.

­ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در­ خصوص ویژگی های دفاع مقدس و­دلایل­ گرامیداشت این هفته­گفت:این­­ حرکت­­ عظیم، حرکتی مردمی بود که با مسئولیت جمعی انجام شد و با توجه به اینکه دفاع ریشه در اصل، عزت، صلابت و اقتدار یک ملت دارد، مردم ما به اقتضاء طبیعت انسانی و مسئولیت ملی، دینی و انقلابی خود موظف به دفاع شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهادت طلبی عنصر مهمی در این دفاع ملی بود گفت: میل به شهادت و روحیه از جان گذشتگی در راه حفظ کشور و وطن قدرت مضاعفی در جبهه های جنگ ایجاد کرد که در این زمینه باید به نکته ای بارز و برجسته توجه داشته باشیم و بدانیم که شجاعت فرماندهان جوان دوران دفاع مقدس که ستادی، پیش تاز این امر بودند، ظرفیت بی بدیل دفاع مقدس به شمار می آید و با اخلاق مداری آنان و رعایت مسائل دینی و شرعی که در سال های دفاع مقدس مد نظر قرار گرفته بود، مروت و جوانمردی را آشکار کرد.

لیست برنامه ی فرهنگی.pdf