دکتر مظفری در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد:

ضرورت ارتقا خدمات و تسریع طرح های عمرانی برای دستیابی به چشم‌انداز کیش ۱۴۰۰ اهداف کلان سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تدوین برنامه راهبردی سه ساله را راهکاری اصولی و آینده نگرانه برای رونق اقتصادی منطقه و تحقق اهداف چشم انداز کیش 1400برشمرد. 

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان منطقه آزاد کیش که یکشنبه 6 مرداد در ساختمان شماره دو دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در تهران برگزار شد، علی رضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، جزیره کیش را سر سلسله مناطق آزاد و پیشرو در این مقوله دانست که توسعه و موفقیت آن تاثیر مهمی بر عملکرد تمامی مناطق آزاد و حتي کشور دارد.

در این جلسه دکتر مظفری ازدستور رئیس جمهورکشورمان برای ساخت سالن اجلاس سران مطابق با استانداردهای جهانی در کیش و بهینه سازی مسیر مواصلاتی بندر آفتاب خبر داد.

وی با بیان اینکه کیش یک ظرفیت برای اقتصاد ملی است که با تمام محدودیت های ایجاد شده در رشد اشتغال زایی کشورنقش مهمی داشته است، خواهان مشارکت اعضای مجمع عمومی در رفع محدودیت های تجاری واردات کالا و آزادسازی ورود خودرو به کیش شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش باتاکید بر ضرورت ارتقا خدمات و تسریع طرح های عمرانی برای دستیابی به چشم‌انداز کیش ۱۴۰۰  اهداف کلان سازمان منطقه آزاد کیش را رشد صنعت گردشگری ، رونق فضای کسب و کار و توسعه همگون و همه جانبه این منطقه برشمرد.

دکترمظفری از برنامه راهبردی سه ساله سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان راهکار اصولی و آینده نگرانه در جهت رونق اقتصادی کیش خبر داد و تصریح کرد: باید با ایجاد و تکمیل زیر ساخت های اساسی برای فعالیت های گسترده تجاری و اقتصادی درچشم اندازکیش 1400 آماده شویم.

وی رشد سرمایه‌گذاری های صنعتی را ازجمله اقدامات مهم سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و باطرح برنامه های این سازمان درحوزه های  اقتصادی، فرهنگی، ‌اجتماعی و گردشگری از افزایش سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی ، انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد و اقدامات شواری‌عالی تامین برای راه‌اندازی شورای‌عالی بورس در کیش خبرداد و اظهار داشت : منطقه آزاد کیش به سرعت در حال توسعه است.

دکتر مظفری با ابراز خرسندی از سطح امنیت منطقه آزادکیش اظهارداشت: ازنظر آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر شهرهای کشور در جایگاه خوبی قرار داریم.

وی با اشاره به  وجود 50 هتل فعال در کیش  و ساخت حدود 45 هتل در این منطقه که در مراحل مختلف ساخت و تجهیز هستند، فعالیت شرکت های دانش بنیان را یکی دیگر ازمحورهای توسعه کیش عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال ۹۸ بتوانیم ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان را درکیش پایه‌گذاری کنیم.

دکترمظفری در بخش دیگری از سخنان خود طرح های نیمه تمام رایکی ازمشکلات عمده جزیره کیش برشمرد و گفت: ۱۵۴ طرح ناتمام در کیش وجود دارد که تلاش می کنیم با ارتباط مستمر باسرمایه گذاران و بررسی مسائل آنها ، اعمال صحیح قانون وکوتاه سازی فرایند ها این مشکلات برطرف شود.

وی از آماده سازی و ایجاد بانک اطلاعاتی، در حوزه‌های مختلف، در منطقه آزاد کیش خبرداد و تاکید کرد : اصرار ما بر این است که بحث هزینه‌ها را در منطقه آزاد ساماندهی کنیم و تلاش می کنیم تا سرمایه‌گذران در منطقه آزاد متضرر نشوند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش وضعیت برق را در منطقه آزاد نگران‌کننده خواند و بر پیگیری جدی موارد مرتبط تا حصول نتیجه مطلوب تاکیدکرد.

بررسی عملکرد کلی منابع و درآمد و همچنین وضعیت منطقه آزاد کیش از لحاظ اقتصادی، فرهنگی و گردشگری ، ارائه بندهای گزارش حسابرسی و بازرس قانونی سال ۹۷ و پخش نماهنگی از خدمات عمرانی انجام‌شده در منطقه آزاد کیش، از دیگر بخش های این نشست بود.