اعطاي گواهينامه فرودگاهي به فرودگاه بین المللی کيش

فرودگاه بین المللی کیش موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، در جلسه ای که امروز با حضور دکتر مظفری رییس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، علی عابد زاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری وجمعی از مسئولان دو سازمان در تهران برگزار شد فرودگاه بین المللی جزیره کیش گواهینامه فرودگاهی سازمان هواپیمایی کشور را دریافت کرد.

طبق الزامات سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری براساس ضمیمه چهاردهم کنوانسیون شیکاگو موسوم به انکس 14، فرودگاه های بین المللی ملزم هستند تا از سازمان هواپیمایی کشوری در کشور متبوع خود گواهینامه فرودگاهی Aerodrome Certificate  دریافت کنند.

بر اساس این گزارش هرساله پس ازبررسی انطباق عملکرد فرودگاه های بین المللی کشور با نظام نامه های بین المللی این گواهینامه به فرودگاه های واجد شرایط اعطا می شود که امسال جزیره کیش نخستین فرودگاه بین المللی کشوراست که موفق به اخذ این گواهینامه شده است.

روند اعطای این گواهینامه شامل ممیزی های فراوان در حوزه استاندارد بودن زیرساخت های فرودگاهی ، استاندارد عملکرد فرودگاه و اپریشن فرودگاه و همینطور پیاده سازی بعضی سامانه هایی ضروری برای ارتقاء خدمات فرودگاهی است که امسال با حضور تیم 12 نفره از متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه بین المللی کیش انجام شد.

دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، در این نشست این موفقیت را حاصل تلاش جمعی مدیران و کارکنان شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش برشمرد و تاکید کرد: جزیره کیش به عنوان یک پتانسیل خدادادی در کشور و سرمایه ارزشمند ملی است و باید همه تلاش کنیم از این سرمایه ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ضرورت استاندارد سازی امکانات و خدمات در فرودگاه بین المللی کیش تصریح کرد : باید بکوشیم تا با ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات ، استفاده حداکثری از امکانات موجود و تکمیل زیر ساخت ها ، شرایط امن و مطلوبی برای مسافران و گردشگران جزیره کیش ایجاد شود به گونه ای که همه هموطنان و گردشگران خارجی این جزیره زیبای مرجانی را به عنوان یک مقصد مطلوب گردشگری در خاطرداشته باشند.

وی با اشاره به ساخت پایانه جدید مسافربری فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه 6 میلیون مسافر گفت : پیش بینی ما این است که شمار گردشگران جزیره کیش که در حال حاضرسالانه یک میلیون هشتصد هزار گردشگراست در سه سال آینده دو تا سه برابر افزایش یابد و ما مصمم هستیم برای  انجام این کار سخت و تحقق این هدف بزرگ تمام امکانات را بسیج کنیم .

دکتر مظفری با بیان اینکه تلاش می کنیم تا علاوه بر پروازهای مستقیم داخلی ازکشورهای منطقه هم پرواز مستقیم به کیش داشته باشیم گفت : اکنون با توجه به نرخ برابری ارز جذابیت زیادی برای سفر به کیش وجود دارد. ضمن اینکه نیاز نداشتن به روادید برای سفر به کیش برای گردشگران خارجی یک فرصت استثنایی است که موفقیت قراردادهای سفر به کیش را دو چندان می کند.

وی با اشاره به علاقمندی گردشگران خارجی از جمله گردشگران چینی برای سفر به ایران گفت: تقویت شرکت هواپیمایی کیش (کیش ایر) و راه اندازی خطوط جدید هوایی از چین و استانبول به مقصد جزیره کیش اتفاقات بسیار خوبی را در عرصه تقویت صنعت گردشگری کشور و جزیره کیش رقم می زند.

همچنین علی عابد زاده رییس سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه  دریافت این گواهینامه اتفاق خوشایندی است که حاصل همدلی کارکنان شرکت بنادر و فرودگاه های کیش با مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش است گفت : فرودگاه بین المللی کیش در حالی موفق به دریافت این گواهینامه شد که بسیاری از فرودگاه های بزرگ كشور هنوز این گواهینامه فرودگاهی را دریافت نکرده اند.

عابد زاده با بیان اینکه مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت بنادر و فرودگاه های کیش پس از اخذ این گواهینامه باید در راستای حفظ و ارتقاء استانداردها سخت تر تلاش کنند افزود: پس از دریافت گواهینامه روند نظارت سازمان هواپیمایی کشوری پایان یافته و مسئولیت نظارت بر ارتقاء و بهبود استاندارد ها بر عهده فرودگاه بین المللی کیش خواهد بود و همین مسئولیت آنها را سنگین تر می کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود کاهش آمار پروازها در سایر فرودگاه های کشور جزیره کیش رشد پروازی مناسبی را تجربه کرد گفت : این امر بیانگر پتانسیل های ارزشمند جزیره کیش و علاقمندی هموطنان برای سفر به این جزیره زیبا است ، ما نیز باید با تقویت زیر ساخت ها و ایجاد زمینه بهره مندی حداکثری ازظرفیت های فرودگاهی کیش در جهت توسعه گردشگری در این منطقه آزاد گام برداریم .

لازم به ذکر است مدت اعتبار این گواهینامه یک سال است ونشان می دهد که فرودگاه کیش در زمینه انطباق عملیاتی اپریشن و انطباق زیرساخت های فرودگاهی استانداردهای تعیین شده سازمان هواپیمایی کشوری را داراست.