صفوف بهم پیوسته نماز عیدسعیدفطر در مصلای جزیره کیش

نماز عید سعید فطر با حضورشمار فراوانی از ساکنان و گردشگران درمصلای جزیره کیش اقامه شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مردم مومن و خداجوی جزیره کیش پس از یک ماه روزه داری و عبادت به درگاه پروردگار مهربان از ساعات ابتدایی روز چهارشنبه 15 خرداد در مصلای بزرگ کیش جمع شده و در صفوف بهم فشرده برای برپایی نماز عید سعید فطر سجاده عبادت و بندگی گستردند.

نماز عید سعید فطر در میان انبوه نمازگزاران راس ساعت 6 و سی دقیقه به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه جزیره کیش اقامه شد.

امام جمعه کیش در خطبه های نمازعید فطر با تبریک این عید بزرگ به مومنان متعهد جزیره کیش و با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان حضور مداوم در مساجد، جلسات قرائت قرآن و درک فیوضات این ماه پر برکت حالات معنوی انسان را قوت می بخشد گفت: باید این نتیجه ارزشمند را قدر دانسته و بکوشیم تا نتیجه یک ماه بندگی و عبادت خالصانه در ماه رمضان، تداوم حرکت مارا در مسیر تقرب به پروردگار تضمین کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با ابراز خرسندی از تقویت فعالیت های فرهنگی و دینی در سطح جزیره کیش تصریح کرد: امسال تبلیغات فرهنگی و اطلاع رسانی برنامه های مذهبی در جزیره کیش از نظر کمی و کیفی رشد بسیاری داشت که این امرقابل تقدیر است.

وی با قدردانی از تلاش تمامی دست اندرکاران برپایی مراسم های فرهنگی و مذهبی ماه مبارک رمضان ازجمله جلسات قرائت قرآن، جزء خوانی قرآن مجید و حضورمبلغان و سخنرانان جلسات دینی، مشارکت گسترده مردم مومن جزیره کیش در برپایی باشکوه برنامه های ماه مبارک رمضان را نشانه فضای خوب دینی و فرهنگی این منطقه برشمرد.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه معیار و ملاک ارتباطات اجتماعی مومنان ایمان افراد جامعه است گفت: مومنان جامعه اسلامی با تقویت ایمان و تحصیل اخلاق نیکو می کوشند تا درتمام جنبه های ارتباطات اجتماعی خود برای دیگر افراد جامعه مفید و سودمند باشند.

در پایان این مراسم معنوی از نمازگزاران با شربت و شیرینی پذیرایی شد.

گفتنی است صندوق های جمع آوری فطریه نیز برای جمع آوری فطریه نمازگزاران در محل اقامه نماز نصب شده بود .

همچنین تعداد 41 دستگاه مینی بوس برای تسهیل حضور نمازگزاران در روز عید سعید فطر و انتقال شهروندان از نقاط مختلف شهر به مصلای در نظر گرفته شده بود که از ساعت 6 صبح روز عید نمازگزاران را ازنقاط مختلف جزیره به صورت رایگان به مصلا منتقل و بعد از اتمام اقامه نماز نیز به محل های تعیین شده باز گرداندند.

ن