معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش:

افزایش قیمت زمین در جزیره کیش تحت تاثیر متغیرهای کلان اقتصادی

آخوندی افزایش قیمت زمین در جزیره کیش را برگرفته از تعدادی پارامترهای کلان اقتصادی دانست.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر آخوندي  معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش در نشستي با مشاورين املاك جزيره، در خصوص افزايش قيمت زمين در جزيره كيش گفت: مردم بر اين باورند كه افزايش قيمت زمين موجب بالا رفتن قيمت ها شده است که این موضوع صحت ندارد و اسناد از ٣ دهه گذشته تا كنون نشان دهنده اين است که افزايش قيمت زمين برگرفته از يك تعداد پارامتر هاي كلان اقتصادي است.

آخوندي افزود طبق گزارشات تحقيقاتي ما، هر زمان كه قيمت در سرزمين اصلي افزايش مي يابد، با فاصله حداقل ٦ ماه و حداكثر ١ سال بر جزيره كيش نيز تاثير مي گذارد.

معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به مزايده برگزار شده از سوي سازمان كه نرخ زمين ٥ ميليون اعلام شده بود گفت: طبق مستندات قبل از اين مزايده، عرضه و تقاضا بين مردم با قيمت متوسط متري ٨ ميليون تومان انجام شده است.

وي در ادامه گفت: قبل از مزايده اين مبلغ به جيب دلالان مي رفت و با انجام مزايده، اين مبلغ كه بيت المال محسوب مي شود به سازمان باز مي گردد. بنابراين افزايشي صورت نگرفته است.

آخوندي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص چگونگي واگذاري زمين و يا ساخت منازل مسكوني، با بيان اينكه در سازمان منطقه آزاد كيش به عنوان نماينده دولت واگذاري ملك با كاربري مسكوني متوقف شده  افزود: سياست و مسئوليت اصلي منطقه آزاد كيش در حوزه گردشگري تعريف شده است.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن قدر دانی از مشاورین املاک افزود: شغل مشاوره املاک شغل حساسی است و باید با انصاف و عدالت به کسانی که به شما مراجعه می کنند مشاوره داده شود. خوشبختانه در جزیره کیش رضایت عمومی از این صنف وجود دارد که نتیجه ارائه مشاوره صحیح به مردم است و هرچه که در جهت ارائه مشاوره تخصصی و دقیق فعالیت کنید به همان نسبت مردم بیشتر اعتماد می کنند و باعث رونق کسب و کار شما خواهد شد.