انتقاد امام جمعه کیش از افزایش قیمت مسکن در کشور

امام جمعه کیش بر ضرورت نظارت بر روند افزایش اجاره مسکن در جهت رفاه هموطنان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام احمد حسن زاده  امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه از پدیده سوداگری و احتکار مسکن به عنوان یکی عوامل گرانی مسکن و اجاره بها انتقاد کرد و خواستار نظارت جدی و اعمال قانون در این زمینه شد.

وی، مشکل مسکن و روند افزایش اجاره ها را یکی از مشکلات امروزه جامعه عنوان کرد و افزود: افزایش اجاره بها با وجود 2 و نیم میلیون خانه خالی در کشور، بیانگر رشد پدیده احتکار مسکن است و باید برای مقابله با این سوداگری اقدام شود.

امام جمعه کیش تصریح کرد: افزایش بی رویه قیمت مسکن فشار اقتصادی سنگینی بر دوش خانواده های متوسط و ضعیف به ویژه مستاجران وارد کرده و بیش از 40 درصد از درآمد مردم صرف تامین اجاره مسکن می شود.

وی با اشاره به وضع قانونی در سال 1392 مبنی بر اینکه خانه های خالی و بدون سکنه مشمول پرداخت مالیات می شوند اظهار داشت: یکی از راهکارهای مقابله با سوداگری و احتکار مسکن اجرایی شدن دقیق و کامل این قانون است.

وی، گرفتن مالیات از سوداگران مسکن، تصویب مالیات های مضاعف بر خانه های خالی، تسریع در تکمیل مسکن مهر و واگذاری آن به متقاضیان را از دیگر راهکارهای مهم مقابله با افزایش قیمت مسکن و اجاره بها برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در بخشی دیگر از سخنان خود، ضمن حمایت از تصمیم مسئولان نظام در مقابل زیاده خواهی های آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران در عملکرد خود همواره حسن نیت داشته  و هرگز عهد شکنی نکرد اما هر کجا لازم باشد از منافع ملی حمایت کند قاطعانه تصمیم گرفته و به آن عمل می کند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه اعلام  فرصت 60 روزه به اروپا یک هشدار جدی است گفت: آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران می تواند بر اساس بند 26 و 36 تعهدنامه برجام، در صورت بدعهدی کشورهای عضو برجام به تعهداتش عمل نکند.