بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد از نیروگاه آب وبرق شماره دو کیش

دکتر غلامحسین مظفری با هدف بررسی توان تولید انرژی درکیش از نیروگاه شماره دو جزیره دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی واموربن الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری صبح چهارشنبه 4 اردیبهشت به همراه جمعی از معاونان و  مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از نیروگاه شماره دو آب وبرق کیش دیدن کرد.

این نیروگاه با ظرفیت نهایی تولید 100 مگاوات برق و 24 مترمکعب آب در جنوب جزیره کیش قراردارد و در فاز اول با ظرفیت تولید 52 مگاوات برق توسط 2 واحد توربین گازی و 2 واحد دیزلی و تولید 5 هزار مترمکعب آب به وسیله دو دستگاه آب شیرین کن فعالیت می کند.

دراین بازدید که با هدف بررسی نحوه عملکرد، ظرفیت تولید آب وبرق و راهکارهای بهره گیری از حداکثر توان تولید این نیروگاه انجام شد با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص پروژه کابل 132 کیلو ولت جزیره کیش گفت وگو و تبادل نظر شد.

پروژه کابل 132 کیلو ولت کیش دارای دو بخش داخل جزیره وکابل زیردریایی است که دربخش داخل جزیره بیش از 60 درصد پروژه انجام شده است و در مرحله تامین تجهیزات مورد نیاز برای پست های فشار قوی قراردارد و در بخش کابل زیر دریایی نیز با توجه به لزوم تامین هزینه های بالا، این پروژه در دست بررسی و اقدام است.

در بخش داخل جزیره با اجرای این پروژه شبکه داخلی جزیره کیش واتصال بین دو نیروگاه برقرار می شود و از توان هردو نیروگاه برای تامین نیازبرق جزیره استفاده خواهد شد.

همچنین با اجرای پروژه کابل 132 کیلو ولتی زیردریایی تبادل انرژی برق بین جزیره کیش و سرزمین اصلی ممکن می شود و جزیره کیش وارد بازار برق کشور می شود .اجرای این پروژه ضمن اتصال شبکه برق کیش به شبکه سراسری ، امکان تامین نیاز کیش درصورت کمبود و انتقال مازاد تولید برق کیش به سرزمین اصلی را فراهم می کند.

گفتنی است نیروگاه آب و برق ماهتاب که در جنوب جزیره کیش قرار دارد درحال حاضر نیاز آب وبرق پروژه های جنوب وغرب جزیره کیش را تامین می کند.