مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درمراسم گرامیداشت روز ارتش؛

به برکت حضور نیروهای مقتدر نظامی، امن ترین کشور در بحران زده ترین منطقه جهان هستیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درمراسم گرامیداشت روز ارتش گفت: به پشتوانه حضور مقتدرانه نیروهای مسلح، ایران امن ترین کشور در بحران زده ترین منطقه جهان است.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح جزیره کیش در گرامیداشت روز ارتش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،امام جمعه جزیره، امام جمعه اهل سنت کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران و روسای ادارات و نهادهای کیش در پایگاه پدافند هوایی جزیره برگزار شد.

دراین مراسم دکترغلامحسین مظفری با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) گفت: در اوایل انقلاب و سال 1358 در چنین روزی که دشمنان خارجی با کمک همدستان داخلی آن ها توطئه حذف ارتش را از ساختار نظامی کشور داشتند امام خمینی (ره)  با دور اندیشی که نسبت به آینده کشورداشتند با صدور بیانیه ای این روز را به نام روز ارتش نامگذاری کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ارتش از همان روزهای اول انقلاب وارد صحنه های مهم کشور شد افزود: توطئه جدا سازی بخش هایی از کشور در جریان کردستان، آذربایجان غربی و توطئه ترکمن صحرا و تحمیل 8 سال جنگ در شرایطی که ایران به کمترین سلاح های نظامی دسترسی داشت وهمه دنیا درمقابل ایران ایستاده بودند توسط نیروهای مسلح کشور خنثی شد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم بخشی از دنیا از زیر یوغ استکبار بیرون آمده و به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده اند هرچند که توقع از کسانی که شعار آزادی خواهی سر می دهند بیشتر از اینها است. اما بهر حال شرایط امروز ما از دوران جنگ تحمیلی دراین خصوص بهتر است .

دکتر مظفری تاکید کرد : اگر در دوران جنگ تحمیلی هوشیاری نیروهای مسلح و پیوند عمیق و ناگسستنی بین آن ها با مردم و درایت رهبری همراه نبود و اگر از خود گذشتگی و ایثار جوانان برومند کشور در یگان های نظامی و انتظامی نبود مشکلات بیشتر و عمیق تری به وجود می آمد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که  به برکت ایثار و از خودگذشتگی دلیر مردان نیروهای مسلح ایران اسلامی امن ترین کشور در بحران زده ترین منطقه جهان است.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ آرزوی نیروهای مسلح شاید داشتن تجهیزات حداقلی بود ادامه داد: یکی از نعمات جنگ به رغم سختی های که داشت این است که امروز ایران در اوج اقتدار و توانمندی تولید کننده سلاح هایی است که باعث امنیت و آرامش مردم است.

دکتر مظفری درپایان گفت: خرسندیم که نیروهای مسلح ما در همه بخش ها وحوزه هاهمواره در کنار مردم هستند. همان طور که در سیل اخیر برای کمک به هموطنان آسیب دیده همه دست به دست هم دادند وبه کمک هموطنانمان شتافتند. این اتحاد باعث سربلندی واقتدار کشورمان شده است.  

امام جمعه کیش نیز دراین مراسم با بیان اینکه یکی از بهترین وهوشمندانه ترین تصمیمات امام خمینی (ره) تعیین روز ارتش بود گفت: رهبر کبیر انقلاب با این اقدام پایه های ارتش را درکشور محکم کرد وباعث استحکام فعالیت ارتش شد. امروز کشور ما دارای ارتشی است که ویژگی های منحصربفردی دارد. ما امروز تنها صاحب یک ارتش نظامی نیستیم، بلکه ارتش ما امروز یک ارتش فکری، اعتقادی و معنوی است.
حجت الااسلام و المسلمین احمد حسن زاده افزود: این ویژگی ها، ارتش کشورمان را در میان همه ارتش های جهان ممتاز کرده و این افتخاری برای نظام اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین نام مدافع حرم و مدافع وطن برای نیروهای مسلح ایران اسلامی یک نام واقعی است که حصار امن این کشور عزیز هستند. .
درادامه این مراسم سرهنگ سیف الله کاظم لو با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا اظهار کرد: 29 فروردین، روز حیات دوباره ارتش و سالروز اعتماد تاریخ ساز امام(ره) به این نیروی عظیم انقلابی، یادآور تجدید میثاق غیورمردانی است که جانانه و عاشقانه در راه تحقق آرمان های والا و انقلابی امام خود گام برداشتند تا با نثار جان خود، پیام انقلاب اسلامی ایران را به عنوان تنها تکیه گاه مظلومین جهان تا دورترین کرانه‌های این کره خاکی ارسال کنند.

فرمانده پدافند هوایی کیش تاکید کرد: امروز نیز توطئه دشمن علیه بخش دیگری از نیروهای انقلابی با حمایت آحاد مردم ولایتمدار از فرزندان خود در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خنثی خواهد شد و این اقدام سخیف دشمن به فضل الهی باعث اتحاد و همبستگی بیشتر میان ارتش ، سپاه و سایر نیروهای مسلح به عنوان بازوان توانمند انقلاب اسلامی ایران خواهد شد.

وی با اشاره به حضور پرتلاش نیروهای ارتش در کمک به مردم مناطق سیل زده خاطر نشان کرد: ارتش  با الگو گرفتن از شهدا به ندای ولی امر مسلمین و فرمانده خود لبیک گفته و در انجام عملیات مردم یاری در حادثه سیل با عزمی راسخ حضور یافتند.

گفتنی است دراین مراسم نیروهای نظامی وانتظامی جزیره کیش با اجرای رژه توان عملیاتی واجرایی خود را به نمایش گذاشتند.