آغاز مرحله دوم طرح ملی وارنیش فلوراید در مدارس کیش

مرحله دوم طرح ملی فلوراید تراپی برای 9 هزار و 946 دانش آموز در مدارس کیش اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مطقه آزاد کیش، طرح وارنیش فلوراید با اعزام مراقبین سلامت و همکاری مدیر و مربیان مدارس، به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان زیر 15سال، از 25 فروردین ماه جاری در مدارس ابتدایی کیش آغاز می شود.

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی زیر پوشش طرح وارنیش فلوراید قرار دارند و از خدمات طرح ارتقاء سلامت دهان و دندان بهره‌ مند می‌شوند گفت: این طرح به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندان و بصورت رایگان شامل حال 9 هزار 946 دانش آموز دختر و پسر از مقطع پیش دبستان و دبستان تا هشتم می شود. در طول  اجرای این طرح ابتدا آموزش‌های لازم توسط کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش و مربیان بهداشت به دانش‌آموز ارائه می‌شود و پس از آن به کمک تیم اعزامی مرکز توسعه سلامت کیش وارنیش فلوراید اجرا می‌شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اهمیت وارنیش فلوراید آن در کاهش پوسیدگی دندان‌های کودکان گفت:  وارنیش فلوراید ماده‌ای نیمه مایع و چسبنده و حاوی فلوراید است که در تماس با دندان‌ها به‌ تدریج آزاد می‌شود و تا بیش از ۲۵ درصد باعث کاهش پوسیدگی دندان‌ها می‌شود و ما باید با انجام اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی مناسب، زمینه خود مراقبتی در خصوص دهان و دندان را در جامعه نهادینه کنیم.

لازم به ذکر است، مرحله اول طرح وارنيش فلورايد تراپی در پاييز 97 اجرا شد و مرحله دوم آن از 25 فروردین 98 تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.