بهره برداري از پست كنترل درياباني منطقه آزاد كيش

پست كنترل شهيد سيد نورخدا موسوي در بندرگاه كيش به بهره برداري رسید.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مراسم بهره برداري از پست كنترل درياباني شهيد سيد نورخدا موسوي در بندرگاه كيش با حضور تعدادی از معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه اهل سنت ، مدیرعامل توسعه ومدیریت بنادر وفرودگاههای کیش، فرمانده انتظامي و درياباني كيش، و خانواده معزز شهيد سيد نورخدا موسوي برگزار شد.

دراین مراسم مدیرعامل شركت توسعه و مديريت بنادر و فرودگاه هاي كيش با تبريك اعياد شعبانیه و روز پاسدار گفت: پست كنترل درياباني كيش در زميني به وسعت هزار و500 متر مربع با زيربناي ١٢٠ متر مربع و اعتباري بالغ بر یک ونیم ميليارد تومان ساخته وتجهیزات آن نصب شده است.

علی عرب افزود: با بهره برداري از اين پروژه عملیات كنترل و نظارت برخودروها و کالاهای ورودی به کیش از مسیر دریایی تسهیل وتسریع می شود و خودروها در زمانی بسیار کوتاه با گذر از ایکس ری بدون نیاز به بازرسی فيزيكي بررسی شده و درصورت مورد تایید بودن وارد جزیره کیش می شوند .

سرهنگ جمالي فرمانده انتظامي كيش نيز ضمن بزرگداشت مقام والاي شهدا از خانواده شهيد موسوي تقدير و تشكر كرد و گفت: بهره گیری از نام مبارک شهدا در پروژه ها و برنامه ها اقدامی درجهت زنده نگهداشتن یاد وخاطره این عزیزان و پیروی از راه وروش آنان است .

شيخ يعقوب شمس امام جمعه اهل سنت هم با تبريك روز پاسدار، با نکوهش رفتار زشت سردمداران آمريكا در خصوص سپاه گفت: اين رفتارها تازگي ندارد و خباثت آمريكا هميشه عليه ايران وجود داشته است. پاسداران خدمتگزاران مردم و فرزندان ملت ايران هستند و بي احترامي به آنها بي احترامي به يك ملت است ، پاسداران هرچه محكم تر و استوار در مقابل اين گونه مسائل بايستند براي ملت ايران و كشورمان ثمر بخش است و اميدوارم همه پيرو آنچه شهدا براي ما به یادگارگذاشته اند باشيم.

دراین مراسم معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش از خانواده هاي شهيد صفري و موسوي براي حضور در مراسم قدر داني كرد و گفت: اين اكرام و اعزازي كه امروز نسبت به شهدا و خانواده هاي آنها وجود دارد به اين دليل است كه شهدا در مسير افزايش كرامت و اعتلاي ارزش ها و منزلت انساني حركت كردند.

سعید پورعلی افزود: يكي از مهمترين گوهر هايي كه نيروهاي نظامي و ساير نيرو هاي مسلح لشکري و كشوري براي پيشرفت كشور تقديم جامعه ما كردند امنيت است. اگر بر پايداري، ثبات و امنيت ايران خللي وارد شود هيچ ايراني روي كرامت و منزلت را نخواهد ديد. اگر شهيد موسوي از جان شيرين خود گذشت و آن را تقديم امنيت ايران كرد ، مي دانست سرمايه ايران براي توسعه و پيشرفت امنيت است.

پور علي در ادامه به تاثير امنيت در رونق كيش اشاره كرد و گفت: دستیابی نيروي انتظامي جزيره به فن آوري هاي نوين زمینه ساز توسعه گردشگري وتحقق اهداف است و رشد جزيره كيش با نقش ملي و بين المللي به نفع كشور و استاناست.

وي درخصوص رفتار امریکا درباره سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران گفت: آمريكا خود تروريست پرور است درحالیکه ايران حتي اجازه نزديك شدن تروريست ها به مرز هاي كشور را نداده و هر حركتي را در نطفه خاموش كرده است.تا ايران فرزنداني چون صياد، موسوي، صفري و خانواده هاي آنها دارد، به بركت خون شهدا اقتدار و عزت و سربلندي را همراه دارد. بايد با حفظ انسجام دستگاه هاي دفاعي ، كشوري، لشکري و نيروهاي مسلح توام با همدلي ، تدبير و مديريت، ايران را سربلند كنيم.

همچنین در این مراسم همسر شهيد موسوي با ذكر خاطرات آن شهيد والا مقام گوشه اي از سجایای اخلاقی و زندگي پس از جانبازي و شهادت ايشان را بيان كرد.

گفتنی است در پايان مراسم با اهدا لوح تقدير از خانواده هاي شهدا و جانبازان و دست اندرکاران احداث پست كنترل درياباني كيش تقدير شد.