تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر توسعه بوم گردی با محوریت عرضه محصولات بومی

دکتر غلامحسین مظفری در نشستی با بومیان کیش گفت: بازار گردشگری کیش بستر خوبی برای توسعه بوم گردی و عرضه محصولات و صنایع دستی و غذایی بومیان این منطقه است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر غلامحسین مظفری سه شنبه 20 فروردین در نشستی با شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت جزیره و بومیان کیش با تاکید بر لزوم احیاء ظرفیت های بومی در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و اجتماعیگفت: احیاء این ظرفیت ها، احیاء جزیره کیش است. ظرفیت های زیادی در این منطقه آزاد کشور داریم که محصول این پتانسیل ها باید رونق و آبادانی کیش باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در جزیره کیش به واسطه حجم فعالیت هاییکه در حال انجام است نباید مشکل اشتغال به ویژه برای بومیان داشته باشیم. بومیان کیش قابلیت ها و ظرفیت های خوبی در حوزه های فرهنگی، آداب و رسوم، صنایع دستی و خوراک ها و غذاها دارند که باید این ظرفیت ها در جزیره کیش فعال شده و خدمات و محصولات آن به گردشگران ارائه شود.

وی تصریح کرد: صید ماهی و فرآوری محصولات دریایی فرصت ارزشمندی است که در زمینه صدور مجوز مشکلی نداریم و می توانیم در جزیره کیش در زمینه صادرات ماهی فعالیت کنیم و درآمد خوبی از این بخش عاید فعالان این حوزه و کیش شود.

دکتر مظفری با بیان اینکه بررسی راهکارهای تحول اقتصاد منطقه با بهره گیری از ظرفیت های بومیان کیش از موضوعات مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد اظهار داشت: عرضه غذاها و خوراکی های بومیان کیش در مراکز پذیرایی، هتل ها و رستوران ها یکی از راه های توسعه صنایع بومی و بوم گردی در کیش است که در این حوزه با توجه به تقاضا و علاقمندی زیادی که از سوی گردشگران وجود دارد راه اندازی تعاونی ها و کارگاه های تولید این صنایع غذایی بومی یکی از راهکارهای رونق اقتصاد محلی کیش است.

وی با اشاره به رویکرد خوبی که در حوزه بوم گردی در کیش به وجود آمده است گفت: در زمینه مجوزهای ساخت برای مناطق بومی نشین هم می توانیم مجوز ساخت یک طبقه را با تاکید بر بازسازی و بهسازی معماری سازه ها و منطقه ارائه کنیم تا منطقه بومی نشین کیش به یک جاذبه گردشگری و محل درآمد زایی تبدیل شود.

دکتر مظفری افزود: بازار گردشگری کیش آماده عرضه محصولات خوب است و از سویی محصولات خوبی نیز در بخش بومیان برای عرضه وجود دارد که باید ارتباط بین این دو بخش برقرار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: یکی از ضرورت ها برای توسعه بوم گردی در جزیره کیش تشکیلکمیته مشترک با همکاری بومیان جزیره است تا با اتکا به تجربه و تخصص موجود در منطقه، ظرفیت های خوبیکه در حوزه بومیان کیش وجود دارد فعال شده و محصول آن به بازار عرضه شود.