تبدیل کیش به پایلوت فناوریهای نوین موضوع نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با رییس دانشگاه علم وصنعت

تبدیل کیش به پایلوت فناوریهای نوین محور گفت وگوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با روسای دانشگاه علم و صنعت و سازمان جهاد دانشگاهی بود.



به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، درنشستی که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و روسای دانشگاه علم و صنعت و سازمان جهاد دانشگاهی یکشنبه پنجم اسفند ماه جاری برگزار شد دکتر غلامحسین مظفری وجود دانشگاه های خلاق را برای جزیره کیش و دانشگاه ها فرصتی ارزشمند برشمرد.

وی با اشاره به ظرفیت های پیدا وپنهان کیش وزیرساخت هایی که دراین جزیره مهیا شده تصریح کرد: علاوه بر ویژگیهای آموزشی، باید برای ارتقاء کیفیت خدمات دانشگاهی در جزیره کیش تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نیازمند نگاه جدید به دانشگاه و محیط های علمی هستیم افزود: همزمان با مهیا کردن زیرساخت ها باید به برخی موضوعات به صورت خاص ورود کنیم . بسیاری از ابزارهای رشد وتوسعه نیاز به منابع مالی ندارند بلکه وابسته به دانش وتخصص مراکز علمی هستند.

دکتر غلامحسین مظفری تصریح کرد: درجهت فعالیت های شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها با وجود موضوعات ومشکلات اقتصادی، سازمان منطقه آزاد کیش با هزینه ای بالغ بر50 میلیارد تومان ساختمانی را مهیای فعالیت این شرکتها کرده است . در این زمینه افتتاح پژوهشکده محیط زیست کیش هم اقدامی زیرساختی است که باهدف بهره برداری این مجموعه توسط مراکز علمی ودانشگاهی انجام شد. این پژوهشکده می تواند توسط کنسرسیومی از دانشگاههای مختلف با محوریت دانشگاه علم و صنعت در زمینه محیطزیست دریایی و کیش درتعامل با مراکز ملی وبین المللی اقداماتی شاخص انجام دهد.

تقسیم کار در فعالیتهای علمی و تخصیص امکانات منطقه آزاد کیش به توسعه کارآفرینی وکارهای خلاقانه ونوآورانه از دیگر موارد مورد اشاره مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دراین نشست بود .

درادامه این نشست دکتر جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در خصوص فعالیتهای این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت از سوی وزارت علوم به عنوان رابط با دانشگاه های کشور آلمان فعالیت می کند افزود: این موضوع فرصتی مغتنم برای بهره گیری از تجربیات دانشگاههای کشور المان درحوزه فناوری های نوین برای اجرا در جزیره کیش است .

رییس دانشگاه علم و صنعت ضمن اعلام آمادگی برای انتقال فناوریهای نوین به جزیره کیش تاکید کرد: جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد پیشرو می تواند پایلوت اجرا و انتقال فناوری 5G به کشور باشد.

گفتنی است انجام طرحی با عنوان زیست بوم ارزش آفرین علم و صنعت در جزیره کیش از دیگر موضوعات پیشنهاد شده دراین نشست بود.