به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا سعیدی در آيين افتتاح نخستين نمايشگاه فارماپك خاورميانه با تاکید بر اهميت فرصت سازی از شرایط تحریم خاطر نشان کرد: بايد توجه كنيم نياز است سرمایه گذاری در حوزه دارویی در دو بخش تحقيقات و بازاریابي افزايش يابد.

وی افزایش تولید داخلي و خلق ارزش را نقطه عزیمت ارتقا صنعت دارویی دانست و افزود: نیروی انسانی توانمند، محدود نبودن منابع مالی و تحقیقاتی شرکت های داخلی و همکاری سازنده با شبکه شرکتهای جهانی، علاوه بر ایجاد مزیت های متعدد رقابتی زمینه های بدیع یادگیری را برای متخصصان کشور فراهم مي کند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه فارماپک خاورمیانه، هدف از برگزاری نمایشگاه را آشنایی شرکت کنندگان با جدیدترین دستاورد ها و نو آوری های صنایع داروسازی و تعامل فعالان صنعت بسته‌ بندی و مواد اولیه دارویی عنوان کرد.

مهدی پور صالحی رئیس سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به اینکه در طول مسیر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی دشمنان نظام از ابتدای جنگ تحمیلی و پس از آن با اعمال تحریم های ظالمانه از وارد آوردن هیچ آسیبی به کشور ممانعت نکرده اند اظهار کرد: ایجاد تفکر، اندیشه و راهی نوین در تمامی زمینه ها و به ویژه در تطهیر اخلاق حرفه ایی در بطن جامعه و تمامی مشاغل و صنایع ضروری است .

پور صالحی در ادامه سیاست های سازمان غذا و دارو را شفاف سازی عنوان کرد و گفت: دسترسی آسان و شفاف در به کارگیری آمار برای کمک به بسته بندی دارو موثر است.

وی افزود : حمایت از تولید داخل، تعامل سازنده سازمان های ذینفع و وجود تمهیدات لازم در تامین داروی با کیفیت و سلامت جامعه مهم ارزیابی می شود.

‌فرامرز اختراعی رییس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی شیمیایی و بسته بندی دارویی نیز با اشاره به اینکه در این نمایشگاه تولید مواد اولیه و بسته بندی به معرض نمایش در آمده است خاطر نشان کرد: علی رغم تحریم نبودن دارو به دلیل اختلال در مسیر انتقال مالی کالاها در واقع با تحریم دارو مواجه هستيم.

اختراعی ظهور تحریم ها را مانع پیشرفت کشور در صنایع دارویی ندانست و افزود: تولید ۶۷ درصدی ماده اولیه و موثر دارویی و رشد ۱۰۰ درصدی بسته بندی از جمله دستاورد های بزرگ ۴ سال اخیر در این حوزه است.

علی حیدر علی عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی و مدیرعامل شرکت پرسام رابر فارمد نیز با اشاره به اینکه این شرکت فعل خواستن را در صنایع دارویی صرف نموده است خاطر نشان کرد: تولید انواع رابر استاپرهای صنایع داروهای تزریقی در سایزهای ۱۳، ۲۰، ۳۲ میلی متر و سایر رابرهای پزشکی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰ میلیون عدد در فاز اول در این نمایشگاه افتتاح شد.

در پایان آیین افتتاحیه این نمایشگاه از تلاشهای بی شائبه و ماندگار دکتر عبدالجلیل مستشاری پیشکسوت صنایع دارویی و شیمیایی ایران قدردانی شد.

گفتنی است در این نمایشگاه ۱۱۰ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی از کشورهای آلمان، روسیه، هندوستان، ترکیه، لهستان، کره جنوبی، ایتالیا و چین توانمندی های خود در صنعت داروسازی را در معرض دید سرمایه گذران این حوزه قرار داده اند.

نخستین نمایشگاه فارماپک خاورمیانه از ۱۰ آغاز شده است و تا ١٢بهمن در سالن نمایشگاههای بين المللي کیش ميزبان بازديد كنندگان است.