اقدام ارزشمند شرکت عمران، آب و خدمات کیش برای مدیریت پسماند

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش از اجرای طرح مدیریت پسماند و آموزش تفکیک از مبدا در مدارس جزیره کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی عرب با بیان اینکه تا کنون این طرح در بیش از 8 مدرسه و مرکز آموزشی اجرا شده است افزود: آموزش یاران شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش تا پایان آذر ماه با مراجعه به سایر مدارس در خصوص جدا سازی پسماند های قابل بازیافت به دانش آموزان آموزش می دهند.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده مدارس جزیره به مخازن 360 لیتری برای جمع آوری جداگانه اقلام بازیافت، مخازن کوچک برای کلاس ها و اتاق های مدارس و کیسه پلاستیکی مخصوص جمع آوری اقلام بازیافتی تجهیز می شوند و پیمانکار خدمات منطقه، دو بار در هفته مخازن انتقال پسماند قابل بازیافت را تخلیه می کنند.

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، تهیه و نصب پوسترهای اطلاع رسانی و آموزش مربیان و معلمان مدارس را به عنوان دیگر برنامه های این شرکت در جهت اجرای صحیح فرآیند تفکیک زباله و بازیافت عنوان کرد.

علی عرب ضمن اشاره به اینکه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش به عنوان مدیریت اجرایی پسماند در جزیره، به تهیه برنامه عملیاتی مدیریت پسماند اقدام کرده است، اظهار داشت: طی یک برنامه 3 ساله فرایند کامل و اصولی مدیریت پسماند در جزیره کیش اجرا خواهد شد که یکی از مهمترین طرح های این برنامه، آموزش و فرهنگ سازی تفکیک پسماند از مبدا و جلب مشارکت شهروندان است.

گفتنی است، در سال 96 روزانه بطور متوسط حدود 100 تن انواع پسماند عادی در جزیره کیش تولید شده است که از این میزان حدود 12 درصد جدا سازی و بازیافت شده است و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری این میزان به 60 درصد افزایش خواهد یافت.