به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همزمان با نهمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش که با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقی رئیس مرکز ملی فضائی و امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوائی ارتش دراین منطقه آزاد تجاری صنعتی کشور گشایش یافت، از فناوری‌های  صنعت دفاعی در حوزه اتصال (LAP JOINT)، بالگرد 212 اورژانس و محفظه احتراق موتور فوکر 100 رونمایی شد.

بر اساس این گزارش فناوری (LAP JOINT) اتصال لبه به لبه است که در صنایع هوایی و هوانوردی و دیگر صنایع استفاده می شود. مهمترین مزیت استفاده از این فناوری قابلیت جدا سازی دو فلز بعد از اتصال آن بدون آسیب رساندن به قطعه یا فلز است.

بالگرد 212 اورژانس نیز یکی دیگر از فناوری هایی بود که در نخستین روز نهمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش رونمایی شد. این فناوری ساخته متخصصان صنعت هوائی کشورمان است که امکانات بالگردی با ویژگی حمل بیمار و ادوات پزشکی را توسعه داده است. حمل چند برانکارد و سیستم های احیا(CPR) بیمار از جمله قابلیت جدید در این بالگردها است.

محفظه احتراق موتور فوکر 100 نیز از جمله فناوری های مهم در عرصه هوائی است که به دست متخصصان سازمان صنایع هوائی ساخته شده است.

لازم به ذکر است نهمین نمایشگاه بینالمللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران از 5 تا ا 8 آذردر جزیره کیش ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 14 از نمایشگاه دیدن کنند. اجرای نمایش هوایی نیزتا روز پنجشنبه 8 آذر از ساعت 14 و سی دقیقه تا 16 و سی دقیقه در فرودگاه بین المللی کیش ادامه دارد.