اجرای طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D و آهن در مدارس در کیش

طرح مکمل یاری آهن و ویتامین دی در مدارس آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D به صورت ماهیانه در تمام مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم متوسطه تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود. همچنین علاوه بر توزیع قرص بین دانش آموزان، برنامه آموزشی ویژه معلمان ، مربیان و دانش آموزان اجرا می‌شود تا با اهداف و مزیت‌های طرح آشنا شوند.

دکتر رضانیا با بیان اینکه : قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید هفته‌ای دو بار به مدت20دقیقه، همچنین مصرف ماهی، تخم مرغ، لبنیات، غلات و میوه‌ها می‌تواند در جبران کمبودهای ویتامینDموثر باشد افزود : در سبد غذایی دانش آموزان باید مواد غذایی و مکمل های غذایی سالم قرار گیرد چرا که سلامت افراد یک جامعه سالم در گروه رعایت همین نکات بهداشتی است .

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت:   کمبود ویتامین ها در بدن یک معضل است ، تغذیه سالم، ورزش و خواب شاهراه های سلامت هستند و این موضوع را را باید از خودمان شروع کنیم .

ویبا بیان اینکه این قرص آهن نیز به منظور پیشگیری از کم خونی به صوت هفتگی بین دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم با نظارت مربیان بهداشت مدارس توزیع می شود گفت:احساس خستگی، بی حوصلگی و ضعف و کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی از مهمترین عوارض بیماری های کم خونی در گروه های مختلف تحصیلی است. دانش آموزان می توانند فرهنگ سالم زیستن را در جامعه نهادینه کنند واگر از طریق آموزش صحیح،روش های سلامت و رفتارهای تغذیه‌ای مناسب را فرا گیرند، موفق به آموزش سایر اعضای خانواده و ب ارتقای سطح سواد سلامت جامعه می شوند.

گفتنی استطرح مکمل یاری هرساله با هدفپیشگیری از بروز کمبود اهن و ویتامینD  از مهرماه در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه آغاز می شود.