برگزاری دومین نشست معاونين توسعه مديريت سازمان های مناطق آزاد كشور در جزیره کیش

دومین نشست معاونين توسعه مديريت سازمان های مناطق آزاد كشور در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست که با حضور محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان توسعه مدیریت سازمان های مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به مدت دو روز به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.

در این نشست دکتر انصاری لاری با اشاره به همزمانی این نشست با نمایشگاه بین المللی اینوکس که به لحاظ محتوایی می تواند فرصتی برای توسعه اقتصادی مناطق آزاد باشد گفت: کیش اینوکس 2018 به لحاظ محتوایی با کیفیت وکمیت بهتر نسبت به ادوار گذشته برگزار شد که این موضوع بیانگر اقتدار ملی و ظریت های بیشمار کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه دو محور اصلی مدیریت توسعه در سازمان ها، مدیریت منابع مالی و منابع انسانی است افزود: برگزاری این نشست ها به همت معاون توسعه مدیریت دبیر شورایعالی مناطق آزاد اقدامی در جهت ایجاد مدیریت واحد برای غلبه برمشکلات است.

وی تاکید کرد: سیاست گذاری ما در جزیره کیش تحقق اهداف بدون فروش زمین است. زمین در جزیره کیش به مثابه نفت در کشور است به همین دلیل واگذاری زمین تنها به پروژه های خاص و منحصربفرد محدود می شود.

دکتر انصاری لاری گفت: با ویرایش طرح جامع بنا را براین داریم جزیره هندورابی مکمل گردشگری کیش باشد نه رقیبی برای جزیره کیش. جزیره هندورابی نباید به محلی برای اقامت گردشگران تبدیل شود بلکه قرار است گردشگران برای دیدن زیباییهای هندورابی سفری چند ساعته به این جزیره داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از انتقال 40 طاووس به جزیره هندورابی خبر داد و افزود: این اقدام با انجام مطالعات زیست محیطی و همکاری فعالان این حوزه انجام شده است تا گردشگران از جزیره هندورابی به عنوان جزیره طاووس ها دیدن کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: شناسایی درآمدهای پایدار و فرصت های درآمد زا یکی از اقدامات در دست اجرا در سازمان منطقه آزاد کیش است.

معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز دستيابي به راهكارهاي ايجاد درآمدهاي پايدار در مناطق آزاد را محور اصلي برگزاري اين نشست دانست.

 علیرضا جعفری هرندی افزود: شفاف سازي در مناطق آزاد با اجراي پنجره واحد الكترونيك از تاكيدات دبیر شورایعالی مناطق آزاد است و اجرای پنجره واحد الکترونیک  تسهيل و تسريع فرآيندها، دسترسي به اطلاعات براي عموم مردم و حذف رانت در مناطق آزاد را به همراه دارد. 

جعفری هرندی گفت: اجراي پنجره واحد الكترونيك خدمتي ماندگار و كاري بزرگ براي مناطق آزاد است.
در ادامه این نشست، محمدرضا عبدالرحيمي مدير دفتر برنامه ريزي، بودجه و سرمایه گذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور نیز ضمن ارائه گزارشي از وضعيت عملکرد شش ماهه برنامه ها و بودجه مناطق بر ضرورت باز تدبير در برنامه هاي مالي سازمان هاي مناطق آزاد در ادامه سال تاكيد كرد.

محمرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این نشست به ارائه برنامه و راهکارهای برون رفت از مشکلات و کسب درآمدهای پایدار در مناطق آزاد پرداخت.

گفتنی است نشست معاونان توسعه مدیریت مناطق آزاد به مدت دو روز دوم و سوم آبان به میزبانی جزیره کیش برگزار شد.