به دستور دکتر انصاری لاری انجام شد:

آبیاری درختان قدیمی و گونه های ارزشمند گیاهی در کیش

با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر حفظ درختان قدیمی و با ارزش در این منطقه، مرحله چهارم طرح آبیاری درختان بومی کیش اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با دستور دکتر انصاری لاری مبنی بر حفاظت از درختان بومی، قدیمی و گونه های ارزشمند گیاهی در جزیره کیش، اداره محیط زیست این سازمان با همکاری شرکت آب نیروی ماهتاب کیش طرح آبیاری دوره ای درختان بومی را اجرا کردند که در هفته گذشته برای چهارمین بار، این درختان به طور کامل سیراب شدند.

کاهش میزان بارندگی و پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی در منطقه به دلیل برداشت های غیر مجاز از جمله دلایلی است که درختان بومی جزیره کیش را با مشکل کم آبی مواجه کرده است. گونه های درختی از جمله کهور، کنار و لوراز انواع درختان  بومی کیش هستند که درچنین شرایطی  بیشتر در معرض تهدید قرار می گیرند.

یاد آور می شود با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، طرح آبیاری درختان بومی جزیره کیش امسال از 28 شهریور با آبیاری درختان روستای باغو آغاز شد و این روند هر هفته ادامه خواهد داشت. 

لازم به ذکر است جزیره کیش همانند ديگر جزاير خليج فارس در نوار باريکی از سرزمين رویش های خاص گرمسيری نيمکره شمالی، با عرض کم جغرافيائی، بين فلات ايران (در شمال) و صحرای عربستان سعودی (در جنوب) واقع است. بر اساس تقسيم بندی اقليم های حياتی که در آن اقليم حسب تأثير عواملی توأم از بارش و دما، يعنی نسبت ميزان بارندگی به ميلی متر به درجه حرارت در طول سال معين می شود و اگر ميزان بارش از دو برابر درجه ی حرارت کم تر باشد آن اقليم خشک به حساب می آيد، کيش در منطقه ای خشک قرار دارد و  میزان بارش کم، تبخیر چندین برابر بارش سالانه و گرمای پایای بالا، در بیش تر ماه های سال، شرايط اقليمی کیش را خشک و نیمه استوائی کرده است.