کیش و میزبانی 12 نمایشگاه بین المللی و ملی در نیمه دوم امسال

جزیره کیش در نیمه دوم امسال میزبان 12 نمایشگاه و همایش بین المللی و ملی است.

به  گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ،جزیره کیش نخستین منطقه آزاد تجاری – صنعتی کشور است که در دهه های گذشته به عنوان قطب گردشگری کشور مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. در این میان گردشگری سلامت ، ورزشی و نمایشگاهی با اقبال خوبی  مواجه بوده و در رونق جزیره کیش سهم بسزایی داشته اند. موقعیت جغرافیایی جزیره کیش، آب و هوای مساعد، نیازنداشتن به روادید، دارا بودن مركز نمايشگاه هاي بين المللي به مساحت 21 هزار مترمربع و مجهز به امكانات و تجهيزات استاندارد نمايشگاهي، فني و خدماتي در سه سالن سرپوشيده، وسایل حمل و نقل عمومی مناسب، سالن های مجهز برای میزبانی همایش های بین المللی و هتل ها و اقامتگاه های متعدد و پیشرفته از جمله دلایلی است که سبب شده است جزیره کیش هرساله میزبان برگزاری نمایشگاه ها و همایش های متعدد داخلی و بین المللی باشد.

درهنگام برگزاری این نمایشگاه ها و همایش ها که در نیمه دوم سال وهمراه با کاهش دما در منطقه رونق بیشتری می گیرند صدها تن از متخصصان، صاحب نظران، مدیران و کارشناسان ارشد بخش های اقتصادی، سرمایه گذاری، صنعتی، بازرگانی، علمی و دانشگاهی کشور به جزیره کیش سفر می کنند . حضور این افراد به نوبه خود نقش به سزایی در رونق مجموعه های گردشگری، بازارها و مراکز خرید و رونق کسب و کار دیگر گروه های خدماتی و صنعتی کیش دارد.

در نیمه دوم امسال نیز جزیره کیش میزبان 12 نمایشگاه و همایش بین المللی و ملی است . بر اساس این گزارش 30 مهر تا 9 اسفند امسال نمایشگاه های گوناگونی از جمله پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و سرمایه کیش، دهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، چهارمین نمایشگاه طلا، جواهر و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و صنایع وابسته، نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران، مسابقات بین المللی  ربوکاپ وهوش مصنوعی ایران ، نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی، نهمین نمایشگاه و همایش تخصصی ماشین آلات و تجهیزات وابسته و خدمات شهری و فضای سبز( شهر ایده آل)، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی،اولین نمایشگاه بین المللی بسته بندی دارویی خاورمیانه IMP 2019، سومین نمایشگاه بین المللی فولاد و متالوژی ایران ( سمپوزیوم فولاد)، و نمایشگاه بین المللی ورزش، سلامت و صنایع وابسته کیش دراین جزیره زیبای مرجانی برگزار می شود.

اولين نمايشگاهی که در نیمه دوم امسال در کیش برگزار می شود نمايشگاه بين المللي بورس، بانك، بيمه و سرمايه كيش است كه همزمان با دهمین نمايشگاه تخصصي فرصت هاي سرمايه گذاري kishinvex كشور از30 مهرآغاز شده و تا 3 آبان در این منطقه ادامه خواهد داشت.

دراين نمايشگاه شرکت های داخلی و خارجی، فعالان اقتصادی و ارکان بازار سرمایه، بانک ها، موسسات تامین مالی، شرکت های فعال در حوزه بازار سرمایه، شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، کارگزاری ها، نهاد های سرمایه گذاری، ستادهای سرمایه گذاری استان ها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نیز مجریان و دست اندرکاران طرح های سرمایه گذاری کشور در بخش های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی حضور خواهند داشت .

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان کیش KISH BUILDEX نیز11 تا 14 آبان پذیرای فعالان این صنعت از سراسرکشور و همچنین شرکت کنندگان و متخصصان خارجی است.

چهارمین نمایشگاه بین المللی طلا، جواهرو سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و صنایع وابسته KISH GOLDEX در جزیره کیش هم از 20 تا24 آبان میزبان تولید کنندگان، صادر کنندگان و ارائه دهندگان خدمات در صنعت طلا، جواهر، نقره، ساعت، سنگ های قیمتی و صنایع وابسته، تولید ، صادر و وارد کنندگان ماشین آلات، ابزارآلات و تجهیزات مربوط به صنعت طلا و جواهر ، با نک‌ها ، موسسه های مالی، اعتباری و بیمه‌ای است.

همچنین نهمين نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي وهوانوردي كشور IRAN AIRSHOW از5 تا 8 آذر در كيش برگزار مي شود. اولین دوره این نمایشگاه در سال ۲۰۰۲ میلادی برگزار شد و از آن پس جزیره کیش هر دو سال یکبار میزبان این رویداد بین المللی و مهم در خلیج فارس است. نمايشگاه بين المللي صنايع هوايي وهوانوردي با هدف ارائه توانمندی های صنایع هوایی ، هواپیمایی ، هوانوردی و هوافضایی جمهوری اسلامی ایران و معرفی آخرین دستاوردهای مربوط در سطح بین المللی و با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می شود.

پس از این نمایشگاه ، جزيره كيش از 9 تا 18 آذر ميزبان برگزاري مسابقات بین المللی ربوکاپ وهوش مصنوعی خواهد بود.

نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران هم از 26 تا 28 آذر در بخش های صنايع ساخت و تعمير کشتی، صنايع فراساحلی ، خدمات دريایی و بندری ، سازندگان و تأمين کنندگان تجهيزات دريايی،خدمات مشاوره و مهندسی ، تحقيقات و آموزش دريايی، شیلات و آبزی پروری ، اقیانوس شناسی و علوم جوی در کیش برگزار می شود.

 نهمین نمایشگاه و همایش تخصصی ماشین آلات و تجهیزات وابسته و خدمات شهری و فضای سبز( شهر ایده آل) نیز از 21 تا 24 دی در جزیره کیش برپا می شود. پس از آن در روزهای اول تا چهارم بهمن کیش میزبان پانزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی KISH ENEX خواهد بود. این نمایشگاه های تجاری فرصت بسیار ارزشمندی را برای صاحبان صنایع فراهم می آوردتا محصولات و توانمندی های خودرا در سطح وسیعی عرضه نموده و با فعالان حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنند.

نخستین نمایشگاه بین المللی بسته بندی دارویی خاورمیانه IMP 2019 ، نیز از 10 تا 12 بهمن و سومین نمایشگاه بین المللی فولاد و متالوژی ایران ( سمپوزیوم فولاد) از 30 بهمن تا اول اسفند در منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش برگزار می شود. 

آخرین نمایشگاه سال 1397 در جزیره کیش نیز نمایشگاه بین المللی ورزش ، سلامت و صنایع وابسته کیش KISH SPORTEX  است که 6 اسفند آغاز شده و تا 9 اسفند ادامه خواهد داشت .

این نمایشگاه ها در مرکز بین المللی نمایشگاه های کیش در سه سالن به مساحت ٢١ هزار متر مربع در مجاورت فرودگاه بین المللی کیش و همچنین تالارهمایش های بین المللی کیش در مرکز جزیره برگزار می شود.

لازم به ذکر است جزیره کیش که با بیش از 91 کیلومتر مساحت در 18 کیلومتری کرانه جنوبی ایران و در میان آب های خلیج فارس واقع شده، هر ساله میزبان بیش از یک میلیون و هشتصد هزار مسافرو گردشگر داخلی و خارجی است.