برگزاری هشتمین گردهمایی معاونت‌های غذا و داروی قطب خلیج فارس در کیش

هشتمین گردهمایی منطقه‌ای معاونت‌های غذا و داروی قطب خلیج فارس (نشست منطقه هشت) صبح امروز دوشنبه ۲۲دی ماه در سالن رازی مرکز همایش‌های بين المللي جزیره کیش با حضور مدیران سازمان غذا و دارو، معاونان، مدیران و نمایندگان معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه خلیج فارس آغاز به کار کرد

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در شروع این نشست دکتر جلال غفار‌زاده مدیرکل دفتر بازرسی سازمان غذا و دارو ضمن تشکر از میزبانی سازمان منطقه آزاد کیش، بررسی مساله قاچاق دارو و آیین نامه‌های مرتبط آن و تعرفه‌های خدمات داروسازی را از سرفصل‌های مهم کارگروه‌های گردهمایی معاونت‌های غذا و دارو قطب خلیج فارس برشمرد.

در ادامه مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور بااشاره به همکاری خوب دانشگاه ها، اجرای طرح تغییرتحول نظام سلامت را نیازمند برنامه ریزی مناسب به ویژه در توزیع هزینه‌ها دانست.

مهندس سید حسین صفوی تفویض اختیارات ستادی به دانشگاه‌ها در شبکه توزیع و صدور پروانه و بازرسی خطوط تولید به دانشگاه‌ها را موجب افزایش کنترل کیفیت تولید برشمرد.

همچنین دکتر مخمل‌زاده دبیرکارگروه و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، همگرایی دانشگاه‌ها و مناطق آزاد در جلوگیری از قاچاق کالاهای بهداشتی دارویی، تحول در نظام بهداشت با ارتقای سطح نرم افزاری در تجمیع و تحلیل اطلاعات دارویی، اعتباربخشی به روش‌ها و نتایج آزمایشگاه‌ها را از نمونه‌های بارز نیازمندی‌های تغییر و تحول غذا و داروی کشور ذکر کرد.

گفتنی است امسال لرستان به قطب خلیج فارس شامل کیش، اهواز، قشم، آبادان، دزفول، بهبهان و شوش‌تر پیوسته است.

شایان ذکر است هشتمین گردهمایی منطقه‌ای معاونت‌های غذا و داروی قطب خلیج فارس تا فردا سه شنبه ۲۳دی ماه در سالن رازی مرکز همایش‌های  بين المللي جزیره کیش ادامه خواهد داشت