مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

شرکت‌های دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی مستقر می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به رونق تجارت در این منطقه، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در منطقه آزاد انزلی مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی و به نقل از منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور در بازدید از  پارک علم و فن آوری شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه که شرکت‌های دانش بنیان برای ما حائز اهمیت هستند، اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق اقتصاد دانش محور از اولویت‌های توسعه این منطقه است و در تلاشیم به صورت هدفمند زمینه‌های حضور این شرکت ها را در منطقه گسترش دهیم.

وی با بیان این نکته که برخی از طرح های ارائه شده در بازدید امروز از این مرکز طرح‌های مناسبی بوده است، خاطر نشان کرد: برنامه ما کمک برای اتصال صاحبان ایده به صاحبان سرمایه است و با توجه به پتانسیل های این مرکز، آمادگی لازم برای حمایت از طرح ها و توسعه همکاری  با پارک های علمی و فن آوری را داریم.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خواستار ارائه بیزنس پلن محصولات شرکت‌های مستقر در پارک علم و فن آوری به این سازمان شد و گفت: در دنیای تجارت امروز فکر تولید کننده به جای تولید محوری باید بازار محوری باشد و این نوع نگاه می تواند موجبات موفقیت، افزایش قدرت رقابت و رشد شرکتهای متکی بر دانش و هم چنین  مشارکت تخصصی شرکتهای فناور داخلی در سطح بین المللی را بوجود آورد.

تکریمی معاون پارک علم و فن آوری استان گیلان نیز در جریان این بازدید با تشکر از حضور مهندس مسرور و هیات همراه، ماموریت مجموعه  متبوع  خود را حمایت و هدایت فکرها نو و ایده های جوان و تجاری سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی دانست و اظهار داشت : منطقه آزاد انزلی ظرفیت ویژه ای برای استان است و امیدواریم با تشکیل کارگروه تخصصی دو جانبه زمینه های هم افزایی حمایت از ایده های جدید و شرکت‌های دانش بنیان  استان هر چه بیشتر فراهم شود.

ساختمان اداری  سازمان منطقه آزاد به  بهره برداری می‌رسد

پروژه ساختمان اداری این منطقه تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، این پروژه که حدود 3 سال  متوقف شده بود، طی فرآیند قانونی عملیات اجرایی آن از اردیبهشت امسال مجدداً آغاز شد و تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

در مسیر شروع به کار مجدد این پروژه زیرساختی-خدماتی منطقه، بعد فعالسازی این پروژه راکد عمرانی، اقدامات لازم در خصوص بازسازی و نوسازی بخشهایی از سازه و تجهیزات که بدلیل شرایط آب و هوای گیلان آسیب دیده بود، در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون مجری پروژه  با سرعت و دقت بالا در حال تکمیل ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد انزلیاست.

تمرکز و تجمیع معاونت‌ها و مدیریتهای مختلف سازمان در یک مجموعه اداری واحد جهت خدمات رسانی به ارباب رجوع، سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی از جمله دلایل اجرای این پروژه است.

از سوی دیگر تسهیل و تسریع در روند ارائه خدمات به سرمایه گذاران و ارباب رجوع، کاهش هزینه های رفت و آمد و زمان بوروکراسی اداری و استقرار نیروی انسانی سازمان در شرایط کاری-اداری مناسب به منظور بالابردن میزان بهره وری پرسنل، از جمله مهمترین دلایل احداث ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد انزلی است.

رعایت الگوی بهینه سازی مصرف انرژی، سیستم های الکتریکال و مکانیکال پیشرفته مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا، سالن جلسات، بخش فناوری اطلاعات (IT) از امکانات و ویژگی های این ساختمان اداری  است.

انزلی