بررسی راهکارهای استفاده بهینه از ایستگاه های دوچرخه سواری در جزیره کیش

با حضور مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و اداره راهنمایی رانندگی جزیره، راهکارهای استفاده بهینه از ایستگاه های دوچرخه سواری بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای با حضور نمایندگان معاونت گردشگری سازمان، شرکت عمران، آب و خدمات، اداره راهنمایی و رانندگی و موسسه ورزش و تفریحات سالم، مشکلات پیست و ایستگاه های دوچرخه سواری مورد بررسی قرار گرفت.

خارج شدن پیست دوچرخه سواری از استاندارد های لازم، صدور بی رویه مجوزهای فعالیت در زمینه ایستگاه های کرایه انواع دوچرخه و موتورها، تردد موتورهای شارژی در سطح شهر با وجود ممنوعیت و استقرار ایستگاه های دوچرخه در هتل ها از جمله موارد طرح شده در این جلسه بود.

همچنین در این جلسه پیشنهاداتی مبنی بر تجمیع و ایجاد سامانه ای مدون از طریق نصب GPS بر روی دوچرخه ها مطرح شد تا در تمامی نقاط جزیره امکان دریافت و تحویل دوچرخه ها برای متقاضی فراهم شود.

در ادامه این نشست تدوین شیوه نامه اجرایی مبنی برعدم اجاره دوچرخه و موتور شارژی از طریق هتل ها و اماکن تفریحی در دستور کار قرار گرفت.

همچنین توجه به فرهنگ سازی و تشویق مردم به دوچرخه سواری از طریق رسانه ها و صدا و سیما از مصوبات این جلسه بود.

در پایان این نشست محمود افشار دوست سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم با بیان اینکه در راستای استفاده بهینه از دوچرخه فرهنگ سازی خوبی در کیش بعمل آمده گفت: تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و تمامی امور مربوط به مجوز و پلاک گذاری با هماهنگی موسسه ورزش صورت گیرد تا در صورت بروز مشکلات این موسسه پاسخگو باشد.