افزایش نظارت های آتش نشانی کیش در جشنواره تابستانی

با هدف افزایش ایمنی در حوزه های خدمات دهی به گردشگران تابستانی، نظارت های اداره آتش نشانی کیش افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس اداره آتش نشانی و ایمنی جزیره کیش با بیان اینکه این اداره در قالب سه ایستگاه فعال اطفاء و نجات با 60 نفر پرسنل در دو شیفت کاری خدمات رسانی می کند گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام تابستان و افزایش گردشگران در جزیره کیش، نظارت های این اداره بر ایمنی حوزه های خدمات دهی گردشگری نیز افزایش یافته است.

مهدی اسدی زنوز افزود: در سه ماهه نخست امسال90 مورد مهار و اطفاء حریق،  168 مورد بازدید از اقدامات ایمنی اماکن، شرکت در 127 مورد عملیات امداد رسانی از جمله سقوط از ارتفاع آوار، سقوط در چاه، خزندگان و حشرات موذی، محبوس شدن در منزل، امداد رسانی به خودرو، 34 مورد حوادث آسانسور و امور خانگی و 13 مورد اقدامات مربوط به وقوع تصادف توسط این اداره انجام شده است.

وی تشریح کرد: ایجاد توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها، انجام اقدامات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث، سوانح طبیعی و غیر طبیعی، نظارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون آتش سوزی، زلزله، برق گرفتگی و سیل از دیگر اقدامات این اداره است.

اسدی زنوز آموزش نکات ایمنی و مقابله و پیشگیری از وقوع حوادث را برای تمام خانواده ها ضروری دانست و گفت: دوره های آموزشی جلوگیری از حادث شدن آتش سوزی در قالب کلاس های آموزشی رایگان در ایستگاه  مرجان به صورت روزانه برای ساکنان جزیره کیش برگزار می شود. این آموزش های مقدماتی به مدت یک ساعت و نیم تئوری و 2 ساعت عملی است و شرکت کنندگان را با خطرات موجود در محیط کار و زندگی که باعث به وجود آمدن حریق می شود با انجام عملیات واقعی اطفاء با انواع خاموش کننده های دستی آشنا می کنند.

وی از برپایی 464 ساعت کلاس آموزشی برای کیشوندان در سه ماه نخست سال خبر داد و افزود: علاوه بر آموزش مقدماتی، 284 ساعت کلاس های  آموزشی تخصصی نیز برای کارکنان آتش نشانی کیش برگزار شده است.

شایان ذکر است، در طول جشنواره تابستانی نیز اداره آتش نشانی کیش با استقرار  خودرو امداد و نجات مقابل تالار شهر و همچنین بازدید روزانه از هتل ها و بازارها بر ایمنی بخش های مختلف نظارت می کند.