جمعی از خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دیدار کردند

جمعی از سرداران، خانواده های معظم شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش دیدار و گفتگو کردند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این دیدار که صبح روز پنجشنبه 31 خرداد در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با مرور بخش هایی از خاطرات دوران دفاع مقدس به جایگاه بسیار ارزشمند خانواده های معظم شهدا، رزمندگان جانبازان و اسراء به عنوان جهادگران و حافظان ارزش های معنوی کشور اشاره کرد و گفت: اینکه انسان بتواند عضو خانواده ای باشد که در راه دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی از جان و مال خویش گذشته اند افتخار بزرگی است.

سعیدی افزود: ایثار گری ها و هزینه هایی که شما برای حفظ نظام و ارزش های انقلاب پرداختید به هیچ روی قابل جبران نیست.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه همه ما باید بکوشیم تا از میراث ارزشمند رزمندگان و شهدا حفاظت کنیم اظهار داشت: صداقت، مسلح شدن به سلاح علم و دانش، تدبیر، حرکت بر مسیر تعقل و تفکر و اجتناب از احساسات مهم ترین اصولی است که می تواند سعادت و حرکت آگاهانه ما را در مسیر پاسداشت خون شهدا و تلاش رزمندگان تضمین کند.

سعیدی با معرفی اجمالی فرصت ها و پتانسیل های خوب جزیره کیش گفت: این منطقه آزاد تجاری صنعتی از امکانات بسیار خوبی در بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی برخوردار است و با وجود شرایط سخت اقتصادی کشور، سازمان منطقه آزاد کیش توانسته است مراودات خوبی را با کشورهای منطقه برقرار کرده و در زمینه گردشگری و تجارت پیشرفت خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولان نظام باید بکوشند تا به لطف خداوند خدمتگزاران صدیقی برای مردم بوده و گوشه ای از دین خود را نسبت به انقلاب و شهدا ادا کنند، ابراز امیدواری کرد در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تلاش ساکنان سخت کوش جزیره کیش بتوان توسعه و رونق پایدار این جزیره را سرعت بخشید.

سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به اینکه در فضای کنونی جامعه جلوه های فریبنده زندگی در ذهن برخی افراد ارزش های معنوی و فرهنگی را کمرنگ کرده است گفت: در چنین شرایطی تلاش مدافعان حرم برای پاسداشت ارزش های مذهبی و فرهنگی و مقابله با دشمنان دین، مهم ترین نشانه ایمان قوی و مجاهدت آنها برای حرکت در مسیر سعادت و انسانیت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، دوران دفاع مقدس را بهترین دوران در طول تاریخ ایران برشمرد و گفت: ایرانیان مردمانی با ایمان قلبی هستند و علیرغم برخی هنجار شکنی ها در فضای مراودات اجتماعی ما همواره شاهد حضور اقشارمختلف مردم در مراسم مذهبی هستیم و همین امر مبین جایگاه دین و دیانت در قلوب ایرانیان است.

پور علی پاک دستی، صداقت و ارتقاء سطح دانش و آگاهی را از مهم ترین عواملی برشمرد که می تواند ما را در مسیر درست زندگی هدایت کرده و ضامن حفظ ارزش های نظام و انقلاب باشد.

وی همچنین با بیان شرح مختصری از شرایط زندگی ساکنان جزیره کیش در دوران حکومت پهلوی و پایداری آنها برای حفظ سنت ها و مقابله با تغییرات ضد فرهنگی رژیم ستم شاهی در این جزیره گفت: پس از ماه مبارک رمضان که فضای دل های ساکنان این جزیره حال و هوای معنوی خاصی دارد حضور خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و شهیدان مدافع حرم در جزیره کیش فرصت مغتنمی برای مرور خاطرات دفاع مقدس و تلاش بیشتر برای حفظ ارزش های دینی، فرهنگی و مذهبی است.

وی با اشاره به فضای بسیار ارزشمند معنوی در جزیره کیش گفت: ساکنان این جزیره مرجانی افرادی بسیار مذهبی هستند که در فعالیت های دینی نظیر نماز های جماعت حضوری پر شور داشته و مناسبت های دینی و فرهنگی را با شکوه خاصی برگزار می کنند.

وی با اشاره به سنت های زیبای بومیان جزیره کیش در ماه مبارک رمضان و برگزاری جلسات متعدد قرائت قرآن در جمع صمیمی خانواده ها اظهار داشت: حضور گسترده قشر جوان در مراسم مذهبی و همچنین همدلی اهل تسنن و تشیع در جزیره کیش از وجوه بسیار ارزشمند زندگی ساکنان این جزیره زیبای مرجانی است.

وی از خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان و شهیدان مدافع حرم که به جزیره کیش سفر کرده اند خواست در بازدید از مساجد این منطقه آزاد از نزدیک با فضای معنوی و مشارکت پر شور ساکنان و گردشگران این جزیره در برگزاری آئین های دینی و مذهبی بیشتر آشنا شوند.

در پایان این نشست سردار سلاحی و برخی از اعضاء خانواده های شهدا از جمله فرزند شهید محمود کاوه خاطرات کوتاهی از دوران دفاع مقدس را شرح داده و فرزند یکی از شهدای مدافع حرم نیز دکلمه ای را قرائت کرد.