عزم فعالان اقتصادي كيش براي بازگشت به رونق

در دومين نشست فعالان اقتصادي كيش، سرمايه گذاران برنامه هاي خود را براي رونق دوباره كيش مطرح كردند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در دومين نشست اقتصادي مديرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد كيش با فعالان اقتصادي، تجار و بازرگانان كيش كه شامگاه چهارشنبه ٢٤ خرداد برگزار شد مشاور بازرگاني مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و رييس جامعه بازاريان جزيره از تلاش براي رفع مشكلات مناطق آزاد خبر داد. 

رحمان سادات نجفي گفت: الگويي براي رفع مشكل ثبت سفارش طراحي شده و در حال پيگيري است كه اميدواريم مورد تصويب قرار گيرد. 

وي بر ضرورت گفتمان بين تجار و بازرگانان با سازمان منطقه آزاد كيش تاكيد كرد و افزود: با هدف تسهيل فعاليت هاي تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادي در پي اين گفتمان ها بسياري از مشكلات در حال پيگيري از سوي مديرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد كيش است. 

نایب رئیس هیات‌ مدیره جامعه هتل‌ داران کیش توجه به حوزه  ای تی و گردشگری را کلید موفقیت و توسعه کیش دانست و افزود:  فعالیت ۵۰ هتل در کیش بستر مناسبي براي  جذب گردشگر خارجی است. 

مخملباف افزود: برابر آمارهای معتبر گردشگری جهانی هر ۶ گردشگر خارجی يك شغل ایجاد میکند ولی هر ۶۰ گردشگر داخلی يك شغل ایجاد میکند به همين جهت کشورهای گردشگر پذیر دنیا از جذب گردشگر خارجی به عنوان یکی از بهترین ابزارها براي اشتغال زایی و کارآفرینی استفاده مي كنند. در حاليكه سهم ایران با توجه به ظرفيت هاي خدادادی و طبیعی و تاریخی بسیار ناچیز است.

وي افزود: کیش به جهت پتانسیل های موجود طبيعي و امکانات می تواند با ایجاد خط ارتباطی مستقیم بین کشورهای اسکاندیناوی ميزبان گردشگران براي بهره گيري از آفتاب و دريا باشد.

توسعه و به روز رسانی اپلکیشن کیش و توجه ویژه به ظرفيت هاي هواپیمایی کیش از ديگر موضوعات مطرح شده از سوي رييس هيات مديره جامعه هتلداران كيش بود.

رييس سندیکای صنایع کیش نيز در اين نشست با  تشکر از مسئولیت پذیری مدیران‌سازمان در شرایط فعلی گفت: امیدواریم با مدد گرفتن از نظرات نخبگان وكارشناسان و به پشتوانه همراهی و تعامل بیشتر بدنه سازمان و بخش خصوصي همه در هر جايگاهي به وظايفمان عمل كنيم و با توجه به توان دانش و مديريتي تيم مديريتي فعلي سازمان مي توايم موفقيت هاي چشمگيري براي توسعه كيش بدست آوريم.