مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

سال 97 باید سالی متفاوت در حوزه فعالیت های شرکت عمران، آب و خدمات باشد

دکتر انصاری لاری در نشستی با مسئولان شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، سال 97 را سال خدمت به مردم و گردشگران در حوزه شهری عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر انصاری لاری صبح دوشنبه 24 اردیبهشت در نشستی با مدیرعامل و معاونان شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ضمن تقدیر از خدمات این شرکت گفت: علاوه بر تاثیر منظر زیبای شهری بر شهروندان، گردشگران نیز در بدو ورود به کیش با جلوه های بصری و نمای شهری این جزیره مواجه می شوند و در ادامه حضور خود در کیش نیز ازخدمات حوزه شهری بهره مند می شوند که  این موضوعات بیانگر اهمیت عملکرد شرکت عمران، آب و خدمات است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش با اشاره به تاثیر تبلیغات مثبت یا منفی گردشگران کیش در توسعه گردشگری این منطقه آزاد تصریح کرد: جاذبه های شهری و خدماتی که در این حوزه به گردشگران ارائه می شود اثر گذاری زیادی در اذهان مسافران دارد و بر این اساس گردشگران ضمن انتقال تجربه سفر خود به کیش در خصوص سفرهای بعدی نیز تصمیم می گیرند.

وی افزود: در جزیره کیش طرح جامع 10 ساله محور برنامه ریزی ها است که باید ویرایش شود و در حال حاضر نیز عملیات باز بینی و ویرایش این طرح جامع در حال اجراست تا یک جهت گیری کلی را به ما نشان دهد.

دکتر انصاری لاری تاکید کرد: آنچه ضرورتی برای کیش محسوب می شود و تا کنون اقدامی برای آن انجام نشده طرح تفضیلی است، اینکه در مواجهه با برخی رویدادها و مسائل منفعل نباشیم و یا بر اساس ابتکار و سلیقه فردی اقدام نکنیم نیازمند وجود طرح تفضیلی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه تشریح کرد: وقتی طرح تفضیلی نداشته باشیم اقدامات ما مبتنی بر جریان فکری نیست در حالیکه جزیره کیش با توجه به محدودیت وسعت و تمرکز مدیریتی این فرصت را دارد که با وجود طرح تفضیلی از تفکرات زیربنایی و اساسی برخوردار شود تا با پیشگیری از اعمال رفتارهای سلیقه ای از آشفتگی بصری شهری جلوگیری شود.

وی در خصوص فضای سبز کیش نیز بر لزوم وجود تفکر و برنامه تاکید کرد و افزود: صرف وجود نگاه زیبایی شناسانه نباید در حوزه شهری اقدام کرد بلکه باید دارای خط فکری و برنامه برای جاذبه های شهری باشیم. در بحث فضای سبز ضمن طراحی های زیبای شهری باید از گونه های مناسب شرایط اقلیمی کیش وگیاهان شور زی استفاده کرد تا علاوه بر کاهش مصرف آب شاهد ماندگاری بیشتر گل ها و گیاهان و در نهایت کاهش هزینه های نگهداری و تمام شده باشیم. معماری شهری، رنگ های بکار رفته در سازه ها، اماکن عمومی و معابر، فضای سبز و ارتفاع سازه ها بخش هایی از موضوعات مربوط به منظر شهری هستند که نه براساس سلیقه بلکه باید بر مبنای برنامه و تفکر انتخاب و اجرا شوند.

دکتر انصاری لاری در ادامه با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی باز سازی و نوسازی بسیار اهمیت دارد گفت: زیباسازی نمای تاکسی ها اقدامی جالب بود که در نوروز 97 اجرایی شد و لازم است در مورد مینی بوس ها نیز از نظر ظاهری و درونی بازسازی و ساماندهی اتفاق بیفتد.

وی افزود: استفاده از خودروهای هیبریدی باید در آینده نزدیک در جزیره کیش جایگزین خودروهای با سوخت فسیلی شود و در این خصوص می توان با تعریف بازه زمانی چند ساله و ممنوعیت ورود خودروهای فسیلی به تحقق این موضوع کمک کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: برخی اقدامات در حوزه محیط زیست باید به صورت جدی پیگیری شود. یکی از این موارد پساب آب شیرینکن های بخش خصوصی است که در دریا رها می شود. این پساب با درجه حرارت بالا باعث مرگ مرجان ها و آسیب به آبزیان شده و در گذر زمان یکی از جاذبه های مهم کیش که مرجان ها است را از بین می برد.

دکتر انصاری لاری با اشاره به استاندارد نبودن پیست دوچرخه سواری بر باز سازی این پیست و ایجاد پیاده راه تاکید کرد و افزود: جزیره کیش نیازمند اتفاقات و جاذبه های نو در حوزه عمران شهری است. طرح های جذابی که در دیگر شهرها امکان اجرا ندارند و بر اساس ظرفیت های جزیره کیش که آب و خشکی است منحصر به این جزیره باشند تا گردشگران را به این منطقه آزاد کشور جذب کند.

وی با اطمینان خاطر به مسئولان شرکت عمران، آب و خدمات کیش از نظر تامین منابع مالی گفت: فعال کردن پروژه های غیر فعال و ادامه فعالیت های این شرکت با محوریت طرح های جدید باید مد نظر قرار بگیرد و ضمن هماهنگی این شرکت با معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و حفظ انسجام در جهت پیشبرد بهتر امور، سال 97 سالی متفاوت در حوزه فعالیت های شرکت عمران، آب و خدمات باشد.

گفتنی است در این نشست مصطفی خانزادی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش به بیان شیوه های کاربردی در کشورهای پیشرفته در خصوص نحوه فعالیت با پیمانکاران پرداخت و محمد رضا محمدی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات نیز گزارشی از عملکرد این شرکت در ایام نوروز و چند سال گذشته ارائه کرد.