نگاه مثبت سفیر اسپانیا به برقراری تعاملات گردشگری و سرمایه گذاری با جزیره کیش

ادواردو لوپز بوسکتس درسفر به جزیره کیش از برنامه ریزی برای ایجاد ارتباطات گردشگری وسرمایه گذاری بین کیش واسپانیا خبرداد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سفیر پادشاهی اسپانیا در حاشیه سفردو روزه خود به جزیره کیش از این منطقه آزاد به عنوان منطقه ای مهم به لحاظ گردشگری وسرمایه گذاری یاد کرد وگفت: به نظرمن جزیره کیش منطقه ای مهم با توانمندیهای زیاد است و به واسطه ظرفیت های زیادی که دارد می تواند توسعه خوبی داشته باشد.

ادواردو لوپز بوسکتس با بیان اینکه دراین سفر از زیرساخت های اقتصادی وسرمایه گذاری جزیره کیش دیدن کرده است افزود: دراین سفر از فاز دوم ترمینال درحال احداث فرودگاه کیش واسکله 35 هزار تنی دیدن کردم که نشان می دهد سازمان منطقه آزاد کیش فرصت های خوبی را دراین جزیره فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: با مدیریت خوب دکتر انصاری لاری و همکارانشان کارهای ارزشمندی دراین جزیره انجام شده است و شرکت های خوبی در اسپانیا علاقمند به فعالیت وسرمایه گذاری درجزیره کیش هستند که دراین مدت به من مراجعه کرده اند و چشم انداز خوبی از فعالیت این شرکت ها درجزیره کیش می بینم.

سفیراسپانیا درتهران درادامه با اشاره به دیدارش با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: دراین دیدار درخصوص امکانات متعددی که دوکشور می توانند دراختیار هم قرار دهند بحث وتبادل نظر شد تا از تجارب یکدیگر استفاده کنند و روابط دوسویه افزایش یابد.

وی افزود: درنشست با معاونان گردشگری واقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز درخصوص برگزاری رویدادهای فرهنگی وگردشگری درجزیره کیش و اسپانیا وهمچنین حضور برخی کمپانی ها برای سرمایه گذاری در کیش مطرح و در دستور کار قرار گرفت تا سفارت اسپانیا امکاناتی را دراختیار کیش قرار دهد .

ادواردو لوپز بوسکتس تاکید کرد : پس از بازگشت وارائه گزارش این سفر، درخصوص آغاز همکاریها وتوسعه تعاملات اقدام خواهیم کرد.

وی درادامه درخصوص راه اندازی پرواز مستقیم بین کیش و اسپانیا گفت: درحال حاضر پرواز تهران- بارسلون راه اندازی شده است که درصورت موفقیت این پرواز واستقبال از سوی مردم دوکشور درخصوص توسعه پروازها به شهرهای دیگر وجزیره کیش برنامه ریزی خواهد شد.

سفیر اسپانیا افزود: درحال حاضر جزیره کیش به واسطه ظرفیت های خوب گردشگری می تواند برنامه مستقیم با دیگر شهرها داشته باشد تا گردشگران اسپانیایی در سفر خود به ایران، سفری دوروزه هم به جزیره کیش داشته باشند واز آرامش این منطقه آزاد بهره مند شوند.

وی تشریح کرد: درپی برنامه ریزیهایی که انجام می دهیم این اتفاق خواهد افتاد وگردشگران اسپانیایی برای بازدید از جاذبه های جزیره کیش ، دو یا سه روز از برنامه سفر خود به ایران را به بازدید از این جزیره مرجانی اختصاص خواهند داد.

وی درپایان به سفر6 هفته پیش  وزیر امورخارجه اسپانیا به ایران وملاقات وی با همتایان ایرانی اش اشاره کرد وگفت: این سفر زمینه ساز مراودات بسیاری بین دوکشور خواهد شد.

گفتنی است سفیراسپانیا درسفر دوروزه خود به جزیره کیش ضمن دیدار با مدیرعامل ومعاونان اقتصادی وسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از بخش ها وپروژه های گردشگری، زیرساختی ،  اقتصادی وسرمایه گذاری این جزیره دیدن کرد.