با هدف ایجاد مرکز مالی بین المللی در کیش

بورس تهران و منطقه آزاد کیش تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

تفاهم نامه همکاری بورس اوراق بهادار تهران و سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ایجاد زیر ساخت های لازم برای مرکز مالی بین المللی کیش امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این تفاهم نامه با هدف همکاری در حوزه های علمی، پژوهشی، آموزشی و ایجاد زیر ساخت های لازم برای راه اندازی مرکز مالی بین المللی در این منطقه آزاد کیش، بین بورس اوراق بهادار تهران و این منطقه آزاد امضاء شد.

انجام همکاری ها و هماهنگی های لازم برای بهره مندی بیشتر و بهتر منطقه آزاد از خدمات تالار منطقه ای کیش و بورس تهران از جمله مفاد این تفاهم نامه است که روز یکشنبه 20 اسفند 96  با حضور« دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری» مدیرعامل منطقه آزاد کیش و «دکتر حسن قالیباف اصل » مدیر عامل بورس تهران امضاء شد.

بر اساس این گزارش توسعه فعالیت های بورس در منطقه آزاد کیش و ایجاد یک مرکز مالی بین المللی در جهت جذب سرمایه های بیشتر در بورس بسترهای لازم برای تسهیل و تسریع فعالیت سرمایه گذاران خارجی را در این منطقه آزاد تجاری  و صنعتی فراهم می کند.

مناطق آزاد سایر کشورها نیز با ایجاد چنین مراکزی به تجهیز سرمایه، رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک می کنند.

لازم به ذکر است در حال حاضر بورس تهران در منطقه آزاد کیش فعال است و بخشی از حجم معاملات بازار سرمایه  کشور از طریق این تالار منطقه ای انجام می شود.

یاد آور می شود در مراسم امضای این تفاهمنامه، دکتر محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین دکتر غلامرضا خلیل ارجمندی مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر شورای راهبردی مرکز بین المللی پولی، مالی کیش حضور داشتند.