افتتاح آزمایشگاه غذا، دارو واستاندارد منطقه آزاد کیش

آزمایشگاه غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد کیش با حضور مسئولان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین افتتاح نخستین آزمایشگاه غذا، دارو و استاندارد کیش که با حضور معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، مدیرکل استاندارد هرمزگان و رییس استاندارد کیش برگزار شد محمد رضا سعیدی کنترل استاندارد کالا، فرآیندها، سرویس ها و خدمات را چه در مبادی ورودی، مراحل تولید و عرضه در بازار از دشوارترین، پیچیده ترین و مهمترین کارها دانست زیرا با کیفیت زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: اگر در حوزه های نظارتی، کنترل و استاندارد درست عمل کنیم زمینه ساز افزایش کیفیت زندگی برای مردم می شویم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش لزوم موفقیت استاندارد را نهادینه شدن فرهنگ استاندارد بیان کرد و گفت: اگر موفق شویم این فرهنگ را نهادینه کنیم زمینه های موفقیت بیشتری را فراهم می کنیم.

وی با بیان اهمیت کنترل غذا و دارو از حیث عدم مغایرت با موازین شرعی و فرهنگی کشور ما تاکید کرد: امید است اداره استاندارد کیش با برنامه ریزی صحیح، بکارگیری نیروهای ماهر، طراحی ساختارهای لازم و استفاده از تکنولوژیهای کنترلی در ادامه این مسیر رو به رشد گام های موثری در زمینه ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان بردارد.

سعیدی انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش را اقدامی ارزشمند در جهت فرهنگی سازی استاندارد برشمرد و افزود: آموزش استاندارد باید علاوه بر مدارس و در سنین پایه، از بستر رسانه ها و نهادهای مردمی نیز انجام شود.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ابراز امیدواری کرد به مدد فعالیت های اداره استاندارد کیش آنچه در حوزه کالا و خدمات به دست مردم می رسد از لحاظ کیفیت مطابق با توقع شهروندان باشد.

وی از توسعه نظارت های استاندارد در بخش های شهر سازی، عمرانی و ساخت سازهای جزیره کیش خبر داد تا همپای دیگر کشورهای پیشرو درعرصه استاندارد در این جزیره نیز در این خصوص اقدام شود.

سعیدی با تقدیر از سرمایه گذار بخش خصوصی که در این حوزه در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: برخی حوزه ها دارای ریسک زیادی هستند و حضور سرمایه گذاران در این بخش ها کاری ارزشمند است.

امام جمعه کیش هم در این نشست با اشاره به ارزش اقدامات انجام شده در حوزه استاندارد گفت: فعالان در این حوزه باید دقت کنند در برابر مردم و صاحبان کالا و خدمات در خصوص قضاوت در مورد کیفیت، عادلانه و منصفانه رفتار کنند تا با اعتبار بخشیدن به جایگاه استاندارد در اذهان مردم بزرگترین کار تبلیغاتی را برای نشان دادن اهمیت استاندارد انجام دهند. زیرا زمانیکه مردم با اطمینان کامل به برچسب استاندارد، کالا یا خدماتی را انتخاب کنند آن زمان جایگاه واقعی استاندارد در زندگی مردم مشهود می شود.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هم ضمن تقدیر از تلاش های رییس اداره استاندارد کیش گفت: روندی که آزمایشگاه استاندارد در جزیره کیش طی کرد تا امروز به این رده بالای کیفیت برسد جز به همت مسئولان این اداره و حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش ممکن نبود.

علیرضا خاکی فیروز افزود: 3 هزار آزمایشگاه در کشور دارای تاییدیه صلاحیت برای تطبیق محصولات با الزامات استاندارد هستند و آزمایشگاه استاندارد غذا و داروی کیش یکی از بهترین آزمایشگاههای کشور و در سطح بهترین آزمایشگاه های جهان است.

وی تاکید کرد: در تطبیق با الزامات استاندارد بین المللی که دارای اعتبار هستند این آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و در زمینه های نساجی، غذایی، آرایش، بهداشتی، ظروف، لاستیک خودروهای سواری و سنگین و تیوپ دارای استاندارد بین المللی  17025 است.

 گفتنی است آزمایشگاه غذا و داروی کیش با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومانی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد.