رشد ورود گردشگران از مسیر دریایی به کیش

با ورود بیش از 39 هزار مسافر، آمارگردشگران دریایی کیش در فصل پاییز رشد سه در صدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش، در سال جاری در طول سه ماهه پاییز  39 هزار و 293 مسافر از بنادر چارک و لنگه وارد جزیره کیش شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که آمار ورود مسافر از مسیر دریایی 37 هزار و 982 نفر بوده است رشد 3 درصد ی را نشان می دهد.

در همین مدت 262 هزارو832 تن کالا شامل کالاهای تجاری، لوازم حفاری، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد سوختی و کالاهای متفرقه از بنادر داخلی به کیش وارد و 24 هزار و 102 تن کالا از کیش به بنادر داخلی فرستاده شده است.

همچنین در سه ماهه پاییز سال جاری 14 هزار و 866 تن کالا از بنادر خارجی به کیش وارد و یک هزار و 298 تن کالا از بندر کیش به بنادر خارجی صادر شده است.

بر اساس آمارها، در این مدت بندر کیش محل ورود 11 هزار و707 وسیله نقلیه و خروج  11 هزار و 213 خودرو شامل انواع کامیون، ماشین آلات، خودروهای سنگین و سواری بوده است.

همچنین در طول این سه ماه، 56 هزار و 294 مسافر از خدمات شناورهای تفریحی و گشت دور جزیره بهره مند شدند و 342 نفر نیز از بندر کیش به جزیره هندورابی سفر کرده اند که آمار مسافران هندورابی نسبت به سه ماهه پاییز در سال گذشته رشد 28 درصدی را تجربه کرده است.

بندر تجاري كيش در شمال شرقي جزيره واقع شده و با توجه عدم دسترسي به حمل و نقل جاده‌اي، شاهرگ حياتي در حمل و نقل كالا به كيش محسوب مي‌شود.

بندر كيش در حال حاضر داراي 20 پست اسكله عمومي، نفتي، رو-رو و مسافري با ظرفيت پهلو دهي به شناورهاي 6 هزار تن و حداكثر آبخور 5/7–متر در حوضچه شماره یک است. در حوضچه شماره دو دارای اسكله هايی با ظرفيت12 هزار تن با آبخور 5/9–متر است که با تکمیل ساخت اسکله ­های جدید در حوضچه شماره 3، امكان پهلو‌ دهي به شناورهاي 35 هزار تن با آبخور14- متر نیز فراهم خواهد می شود.