42فروندشناورمسافری درمسیربندرعباس- قشم وهرمزدر نوروز94 فعالیت دارند

بندرعباس- ایرنا- مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس گفت: درایام نوروز سال آتی 42 فروند شناور به منظور جابه جایی مسافران در مسیرهای بندرعباس- قشم و هرمز فعالیت خواهند کرد.

سالم شهیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد شناور با ظرفیت حدود پنج هزار صندلی کار جابه جایی مسافران را انجام خواهند داد.

شهیدی با بیان اینکه بندر شهید حقانی در آمادگی کامل برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی به سر می برد، خاطرنشان کرد: جابه جایی مسافران در مسیرهای یاد شده تا زمان حضور مسافران در اسکله ها انجام خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال حدود 700 هزار مسافر از بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز و برعکس جابه جا شوند.

شهیدی با اشاره به حساسیت ویژه سازمان بنادر برای انجام سفرهای ایمن دریایی، گفت: در همین راستا یک فروند شناور ناجی و یک فروند شناور آی آر بی به منظور عملیات جستجو نجات دریایی در بندر شهید حقانی مستقر است.

لازم ذکر است،بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور شناخته می شود که در حال حاضر با بهره مندی از 10 پست اسکله، قابلیت پهلوگیری همزمان بیش از 20 شناور مسافری را داراست و علاوه بر این، یک پست اسکله دیگر نیز امکان پهلوگیری دو شناور برای سوخت گیری را فراهم کرده است.

بندر شهید حقانی در مرکز شهر بندرعباس واقع شده و در حال حاضر بزرگترین و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور را در اختیار دارد و هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی است که با بهره گیری از امکانات آن به جزایری همچون قشم و هرمز سفر می کنند.

قشم