آشنایی هیات تجاری مکزیکی با فرصت هاي سرمايه گذاري كيش

هيات اقتصادي مكزيكي در نشستي با فرصت ها و مزاياي سرمايه گذاري در جزيره كيش آشنا شدند

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در جلسه اي باحضور جمعي از مديران اقتصادی، سرمايه گذاري و صنایع سازمان منطقه آزاد كيش و هياتي 8 نفره از كارشناسان، كارآفرينان، فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران مكزيكي، فرصت هاي سرمايه گذاري ومزاياي فعاليت هاي اقتصادي در منطقه آزاد كيش معرفي شد.

اعضاي اين هيات در زمينه كشاورزي، نانو تكنو لوژي، گردشگري سلامت، تجهيزات و سيستم هاي حفاظتي، تجهيزات پيش بيني و اطلاع رساني وقوع زلزله، صنعت هتلداري وساخت هتل، تجهيزات بيمارستاني، داروسازي، هنر، فرهنگ و ميراث فرهنگي، توليد انواع شير هاي خشك و محصولات غذايي و توليد و ساخت رنگ هاي صنعتي با قابلیت پوشش مناسب و ماندگاری در آب و هوای مناطق گرم و مرطوب، و رنگ ویژه كشتي ها، بنادر، اسكله ها و سكوهاي نفتي فعاليت مي كنند.

در اين نشست هيات مكزيكي ضمن اطلاع از مزيت هاي اقتصادي كيش مانند معافیت مالیاتی 20 ساله، امکان سفر به کیش بدون نیاز به روادید و امکان تاسیس شرکت در این جزیره با مالکیت 100 درصد خارجی، عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران یا سایر کشورها، حمایت قانونی از سرمایه گذاری خارجی و خدمات گسترده بانکی و بیمه ای با روند سرمایه گذاری و ثبت شركت در كيش كه به دور از بروكراسي هاي زمانبر است آشنا شدند.

ضمن اینکه برای بکارگیری منابع انسانی خارجی و مهندسان و کارشناسان رشته های مختلف از سایر کشورها نیز در كيش محدودیتی وجود ندارد.

همچنين در اين نشست در خصوص صنايع فعال در جزيره كيش كه شامل 420 شركت فعال از صنايع غير آلاينده در زمينه هاي مختلف اقتصادی، عمرانی، تجاری، گردشگری و خدماتی است اطلاعاتي ارايه شد.

معرفي ميدان گازي كيش و فعاليت 200 شرکت در زمينه حفاری، ساخت تجهیزات و ارائه خدمات و پشتيباني به سكوهاي نفتي وگازي از ديگر مطالب ارايه شده در اين نشست بود.

در پايان اين نشست اعضای هیات مکزیکی نیز با استقبال از سرمایه گذاری و آغاز فعالیت در جزیره کیش، به تشریح زمینه های فعالیت خود پرداختند.

لازم به ذکر است این نشست پنجشنبه 20 مهر درسالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد. این هیات پیش از سفر به کیش از تهران، شیراز و اصفهان نیز بازدید کرده و با فرصت های سرمایه گذاری شهرهای محتلف کشورمان آشنا شده بودند.

در پایان این جلسه اعضای هیات مکزیکی از تعدادی واحد صنعتی و تولیدی و شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات و یا ساخت تجهیزات سکوهای نفت و گاز در جزیره کیش بازدید کردند.