رمز پیروزی دانش آموزان داشتن علم و اخلاق است

مراسم تقدیر از رتبه های برتر کنکور سال های 95 و 96 مدارس غیر دولتی الغدیر در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم عصر روز چهارشنبه 15 شهریور با حضور رئیس نظارت بر مدارس غیر انتفاعی الغدیر، مدیر عامل موسسه نوآوران آموزشی شمس الشموس (مهر هشتم)، دانش آموزان و خانواده های آنها در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

اعظم عظیمی رئیس نظارت بر مدارس غیر انتفاعی الغدیر ضمن تبریک اعیاد قربان، غدیر و ولادت امام هادی (ع) و کسب رتبه های برتر به دانش آموزان ،گفت: این موفقیت در نتیجه اقدامات و تلاش های شبانه روزی اولیاء دانش آموزش و مدارس به دست آمده است.

وی ضمن تشکر از حمایت های بی دریغ مدیر عامل وقت سازمان منطقه آزاد کیش دکتر مونسان، عنوان کرد: بهینه سازی فضاهای آموزشی، بهبود در امر آموزشی و تغییرات سیستم اجرایی و آموزشی باعث می شود تا دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت گام های مثبتی بردارند.

عظیمی با بیان اینکه توسعه با تغییر نگرش آموزشی به دست می آید، افزود: توسعه ریشه در شخصیت افراد دارد و اگر افراد جامعه از خردسالی تا بزرگسالی تربیت وآموزش درستی داشته باشند، به توسعه دست می یابیم.

رئیس نظارت بر مدارس غیر انتفاعی الغدیردر پایان ضمن اشاره به کلام استاد شهید مطهری، تعلیم و تربیت را مانند دو بال پرنده دانست و گفت: علم و اخلاق رمز پیروزی دانش آموزان است.

همچنین در این مراسم دکتر زرین مدیر عامل موسسه نوآوران آموزشی شمس الشموس (مهر هشتم) ضمن تبریک به رتبه های برتر در خصوص جایگاه و وظیفه اصلی مدارس در موفقیت دانش آموزان مطالبی را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه مدارس، آموزش مهارت و آماده سازی فرزندان برای وارد شدن به جامعه برای ادامه زندگی است، گفت: دانش آموزان باید با استفاده از آموزش هایی که ابتدا در خانواده و سپس در مدارس فرا می گیرند، مهارت های لازم را کسب کنند و خود را برای آینده آماده سازند.

دکتر زرین با بیان اینکه مهمترین مقطع زندگی هر شخص دوران کودکی اوست، گفت: طبق پژوهش متخصصان، اگر کودکان از ابتدا درست تحت آموزش و تربیت قرار نگیرند، تعداد سلول های عصبی مغز تا 6 سالگی می تواند نصف شود. این باعث می شود تا آن کودک در دوران بزرگسالی هم قدرت تفکر درست را نداشته باشد و نتواند موفق در جامعه نقش خود را ایفا کند.

مدیر عامل موسسه نوآوران آموزشی شمس الشموس با اشاره به اینکه داشتن شغل خوب در آینده به مهارت های کسب شده در دوران تحصیل ارتباط دارد، گفت: پس از فارغ التحصیلی بزرگ ترین دغدغه هر فرد، پیدا کردن شغل مناسب است. در این راستا فقط 30 درصد افراد جذب مشاغل دولتی می شوند و بقیه افراد باید با استفاده از توانمندی ها و مهارت های کسب شده برای خود کارآفرینی کنند.

وی در پایان مقطع دبستان را مهمترین مقطع دوران تحصیلات دانست و از مربیان و معلمان خواست تا کیفیت آموزش را در این مقطع تحصیلی حساس، بالا ببرند.

اجرای سرود توسط دانش آموزان و پخش کلیپ از دیگر بخش های این مراسم بود.

گفتنی است، در پایان مراسم نیز با اهداي هديه ولوح تقدير از دارندگان رتبه های برتر سال های 95 و 96 قدردانی شد.