راه اندازی شربت خانه شهر تاریخی حریره با هدف معرفي آثار باستاني کیش

شربت خانه شهر تاريخي حريره با هدف معرفي آثار تاريخي و ميراث فرهنگي كشورمان با حضور دكتر جيرفتي آغاز به كار كرد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش دکتر جیرفتی در مراسم افتتاحیه شربت خانه ایرانی شهر تاریخی حریره کیش در خصوص طرح های در دست اقدام دراین مجموعه تاریخی برای جذب گردشگر بیشتر گفت: راه اندازی شربت خانه شهر تاریخی حریره برای رونق بیشتر گردشگری کیش انجان شده است.

وي افزود: این شهر از آثار قدیمی و ارزشمند کیش است و آثار میراثی ظرفيتي ارزشمند و بهترین راه برای معرفی فرهنگ یک منطقه به گردشگران به شمار می رود که چنانچه با اجراي طرح هاي جذاب در معرض بازدید قرار گيرند گردشگری رونق بیشتری پیدا می کند.

دكتر جيرفتي تاكيد کرد: با توجه به اينكه شهر باستاني حريره با وجود زيبايي وارزش تاريخي فاقد امكانات و محلی برای استقرار بازدید کنندگان بود به همت معاونت گردشگری سازمان طرح جامعی برای جذب گردشگر و استقرار آنها در این شهر تدوین شد که با راه اندازی این شربت خانه گام نخست در این راستا برداشته شده است.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه شربت خانه شهر حريره مرحله اول از طرح توسعه اين منطقه تاريخي است افزود: بخش های دیگری بر اساس طرح جامع در این شهر ایجاد خواهد شد که برخی نیاز به ایجاد زیر ساخت دارد، با اجرای کامل طرح، شهر تاریخی حریره در چرخه گردشگری کیش قرار خواهد گرفت.

دکتر جیرفتی با اعلام اینکه در آینده نزدیک آب انبار سنتی حریره به مرکز گردشگری تبدیل خواهد شد اظهار کرد: این بخش هم پاتوقی برای گردشگران خواهد بود که در انتهای بازدید از جاذبه های گردشگری کیش، ضمن استراحت در آن با جاذبه های تاریخی این جزیره بیشتر آشنا شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: بهره برداری از تمام طرح های مورد نظر یکسال زمان نیاز دارد و فازهای مختلف به مرور وارد چرخه گردشگری خواهد شد.

گفتني است شهر حریره مربوط به سدهٔ ۵ تا ۱۰ ه.ق است و در شمال جزیره کیش واقع شده و این اثر در تاریخ ۱ شهریور ۱۳۷۶ با شمارهٔ ثبت ۱۸۸۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.